Wedstrijdsecretariaat

Het wedstrijdsecretariaat neemt een belangrijke plaats in binnen onze voetbalvereniging. Op speeldagen vertegenwoordigen zij de vereniging in alle voetbal gerelateerde zaken, vormen ze het aanspreekpunt van de vereniging en zijn verantwoordelijk voor een goed en ordelijk verloop. Het wedstrijdsecretariaat is verantwoordelijk voor het goed verlopen van het (competitie- en beker)programma van alle te spelen wedstrijden en de organisatie daar om heen.

De wedstrijdsecretaris zorgt o.a. voor:

• De wedstrijdplanning en dat elk thuis spelend team kleedruimte heeft en een veld krijgt toegewezen;
  • Aanmelding bij de KNVB en indeling alle teams voor een nieuw seizoen, in overleg met de coördinatoren.
  • Verzoeken afhandelen voor herindeling, indien een team niet goed ingedeeld blijkt
  • Beoordeling aanvragen voor oefenwedstrijden op haalbaarheid van veld en tijd en, indien accoord, het inplannen. Dit uiteraard in samenwerking met de coördinatoren hetzij leiders/trainers. De wedstrijdsecretaris regelt deze wedstrijden zelf niet!
  • Informeren van coördinatoren en kantine over de wedstrijdplanning en wijzigingen
  • Controle en checks op de digitale wedstrijdformulieren.
  • Regelen van verplaatsing en/of inhalen van wedstrijden indien nodig en mogelijk;
  • Coördinatie van veldkeuring, afgelastingenbeleid en herindeling programma bij deelafgelastingen
  • Overleg met de KNVB over alle wedstrijdgerelateerde zaken
  • Het zich op de hoogte houden van alle wijzigingen in reglementen en procedures op het gebied van wedstrijdzaken en het direct informeren van belanghebbenden binnen de vereniging hierover.
  • Aanvragen spelersdispensaties bij de KNVB
  • Vraagbaak voor alle wedstrijdgerelateerde zaken (procedures en regels)
  • Coördinatie afhandeling gele en rode kaarten, gestaakte wedstrijden, KNVB-straffen, toezien op correctheid rapportages en advies over beroepsprocedures

Bij alle problemen inzake wedstrijdzaken en vooral communicatie/overleg met de KNVB dient er eerst met de wedstrijdsecretaris afgestemd te worden.

Commissieleden

Ben van Steenbergen, senioren