Home Berichten Baronie TSC – Baronie interessant bekerduel

TSC – Baronie interessant bekerduel

Baronie gaat zondag voor de Districtsbeker bij TSC in Oosterhout op bezoek. Eind jaren ‘40/begin ’50 van de vorige eeuw speelden Baronie en TSC nog in de tweede klasse van de (toen nog) NVB. Op dat moment het op een na hoogste niveau van het Nederlandse voetbalwalhalla. Inmiddels hebben beide verenigingen een flink aantal stappen terug moeten zetten. Baronie werd in 1970 om financiële redenen door de KNVB teruggezet van de Tweede Divisie betaald voetbal naar de tweede klasse amateurs. TSC kwam in de jaren ’60 lang uit op het hoogste amateurniveau maar is inmiddels ook afgedaald naar de tweede klasse. In de jaren ’70 en ’80 kwamen TSC en Baronie elkaar in de competitie voor het laatst tegen.

Voor beide ploegen lijkt het zondag een interessante krachtmeting te worden. Als Vierde divisionist is Baronie uiteraard de grote favoriet. TSC is de competitie voortvarend begonnen en bezet een keurige derde plaats op de ranglijst van de 2e klasse C. De ploeg van trainer Ruud van der Rijt zal er ongetwijfeld alles aan doen om het Baronie moeilijk te maken. Met het grote talent Romano Rijndorp, ex-Baron Omar el Kaddouri, ex-prof Jordi Buijs en spits Bart Dirven als Oosterhoutse blikvangers mogen de Baronnen deze wedstrijd dan ook beslist niet te licht opnemen. De grootste verrassingen vinden meestal in bekerwedstrijden plaats en dat mag geen loze waarschuwing zijn. Nog maar een paar jaar geleden vloog Baronie in eigen huis tegen 2e klasser Zundert met strafschoppen uit de beker!

Baronietrainer Van Seeters kan in ieder geval weer beschikken over aanvoerder Vermeulen en Townsend terwijl mogelijk ook Kools nog wat minuten kan maken. De geblesseerden Oenen, Keuken en doelman Brand zijn er nog niet bij maar leggen de focus op de eerstvolgende competitiewedstrijd thuis tegen Nuenen.

De wedstrijd op Sportpark De Warande in Oosterhout wordt geleid door arbiter Thierry Schelsema uit Cuijk die zal worden geassisteerd door de heren Ryan Witteveen en Faruk Akdeniz. Aanvang: 14:00 uur