Baronie afgeschminkt door gretige Limburgers

door Robert Daniels

Heel lang geleden moet het zijn geweest dat Baronie, uit of thuis, nog eens een resultaat haalde tegen Groene Ster. Ook afgelopen zondag lukte het niet tegen de formatie uit Heerlerheide, die samen met de Baronnen degradeerde uit de Derde Divisie. Deze laatste editie betekende zelfs de grootste nederlaag ooit tegen Groene Ster. Was het duel jaren geleden al eens geeindigd in een eclatante 2-7, zondagmiddag bleef de teller weliswaar steken na de zesde Limburgse treffer, maar Baronie scoorde deze keer in het geheel niet.

Baronie ving het duel gehavend aan omdat het sterkhouders als Glenn Kools en aanvoerder David Vermeulen door blessures moest missen. Ocean Polonius zat zijn laatste wedstrijd schorsing uit en Timo Townsend en Rob Keuken waren al wat langer geblesseerd.

Groene Ster werd na een goed kwartier in het zadel geholpen door de Baronie-defensie. Bas Breukers nam dankbaar gebruik van een gigantisch misverstand in de laatste linie en kreeg de bal precies in de loop mee. Doelman Mathijs Verbakel was kansloos op zijn inzet. Twee minuten later lag de tweede er al in. Dylan Goulding werd geen haar in de weg gelegd en schoot de bal van dichtbij achter Verbakel. Toen vijf minuten voor rust arbiter Van Pinxteren de bal wat gemakkelijk op de stip legde na een late charge van Lars de Roos en Dylan Goulding van elf meter geen fout maakte, was de wedstrijd gespeeld.

Baronie begon met wat meer elan aan het tweede bedrijf. Ilyas Mtazi kwam voor Max Denisov en Junior Puati voor Gilles Joannes en met name eerstgenoemde zorgde voor wat frisheid in het Bredase spel. Echte kansen leverde het echter niet op en na een kwartier in die tweede helft prikte in valler Imad Haddadi Limburgs vierde binnen. Breukers met zijn tweede en Joris de Kleijn zorgde voor de 0-6 eindstand.

Ronduit slecht was het geweest wat de Baronnen op het kunstgras gelegd hadden. Geen moment had de thuisploeg iets in te brengen gehad. Tekenend was dat pas in de 75ste minuut er een bal binnen de Limburgse palen belandde. Justin Kwee zag zijn inzet in de korte hoek gekeerd worden door Mark Voss, de enige noodzakelijk ingreep van de Groene Ster-goalie deze middag. Tot overmaat van ramp viel ook Bobby Oenen op het oog zwaar geblesseerd uit, waarmee de ziekenboeg aardig vol gaat lopen.

Leren van de gemaakte fouten, daar zal Baronie-coach Ad van Seeters de komende dagen een weektaak aan hebben. Want er ging maar heel weinig goed, eigenlijk helemaal niets. En dan deze off day zo snel als mogelijk vergeten en op naar zondag wanneer Orion wacht in Nijmegen.

Baronie-Groene Ster 0-6 (0-3)

Opstelling Baronie: Verbakel, Umar, De Roos, Oenen (54.Nathaniel van der Geld), Joannes (45.Junior Puati), Ouassiem Ikhmech (70. Amara Bangoura), Denisov (45.Ilyas Mtazi), Baddaje, Meierdres (80.Finn Kwak), Kwee, Van Gestel (a.)