Home Berichten Baronie Rode kaart wordt Baronie fataal

Rode kaart wordt Baronie fataal

Vierde Divisie C

Het leek voor Baronie in Arnhem aanvankelijk een prima middag te worden. Onder de rook van het Gelredome kwamen de groenwitten al snel aan de leiding na een benutte penalty van Meierdres. Nadat Kwee eerder al snoeihard de paal had geraakt werd diezelfde Kwee even later in het strafschopgebied neergelegd door MASV-verdediger Cornelissen waarbij scheidsrechter Van Zuylen geen twijfel kende om de bal op de stip te leggen 0-1. Later in de wedstrijd bleek de arbiter Baronie echter minder goed gezind. De gasten waren in die beginfase duidelijk de betere ploeg. De thuisclub knokte zich echter langzamerhand terug in de wedstrijd en Baroniedoelman Brand moest tot tweemaal toe zijn niet geringe capaciteiten op de lijn demonstreren door schoten van Keizer knap tot corner te verwerken. Na een verre ingooi van Van Beek was hij echter kansloos op de inzet van De Lorme 1-1. Halverwege de eerste helft leek Baronie opnieuw op voorsprong te komen. Vermeulen lanceerde de voluit sprintende Townsend met een dieptepass over 40 meter. Diens aanname was fraai maar bij de afwerking ontbrak het alsnog aan precisie. Voor het schaars opgekomen publiek was het in ieder geval een aantrekkelijke wedstrijd die snel op en neer golfde. In de slotfase verscheen de thuisclub nog een aantal keren dreigend voor het Bredase doel maar gescoord werd er niet meer.

Ook in de tweede helft begon Baronie weer goed aan de wedstrijd. Kwee brak over de linkerflank door en gaf een keurige breedtebal. Invaller Denisov had de bal er van dichtbij zomaar in kunnen lopen maar reageerde te laat op de voorzet. Nadat Brand nog eens redding had moeten brengen op een inzet van Esajas drong Baronie weer gevaarlijk aan. Bij een hoge bal in het strafschopgebied probeerde Polonius met de rug naar het doel staande een omhaal waarbij hij echter met zijn schoen ongelukkigerwijs het hoofd van tegenstander Van Beek trof. Bij het Arnhemse tumult dat vervolgens ontstond vond arbiter Van Zuijlen dat rood hiervoor op zijn plaats was. Een veel te zware beslissing over gevaarlijk spel waarbij geel meer op zijn plaats was geweest. Het was meteen de ommekeer in de wedstrijd. Vooral omdat Van Gestel inmiddels voor een blessure behandeling aan de zijlijn stond en Baronie op dat moment niet met 1 maar 2 man minder stond! De thuisclub profiteerde via Paal meteen van deze overtalsituatie door zijn team van dichtbij aan de leiding te brengen 2-1. Het moet gezegd dat AMSV vervolgens optimaal gebruik wist te maken van de situatie door steeds de vrije man te zoeken waardoor de bezoekers van het kastje naar de muur werden gestuurd. Het wekte dan ook geen bevreemding dat de gastheren middels Opoku en Meeuwsen in de slotfase nog verder wegliepen tegen een machteloos Baronie. De moegestreden groenwitten mochten zelfs nog blij zijn dat Keizer, Esajas en Paal opgelegde kansen weigerden te benutten. Het is jammer dat een arbitrale beslissing deze aantrekkelijke en sportieve wedstrijd uiteindelijk vermoordde en daarmee mogelijk van een spectaculair einde beroofde.

Toeschouwers: 75

Scheidsrechter: Luuk van Zuijlen-Apeldoorn

Scoreverloop: 8. Yay Yay Meierdres (penalty) 0-1, 19. Djordy De Lorme 1-1, 67. Justin Paal 2-1, 79. Agyemang Opoku 3-1, 87. Krijn Meeuwsen 4-1

Cornerverhouding: 7-1