Verrassend Wittenhorst lastig te omzeilen klip

Na Valkenswaard en Venray wacht Baronie zondag opnieuw een Limburgse opponent. Dit keer treden de Baronnen komende zondag op eigen veld aan tegen RKsv Wittenhorst uit Horst aan de Maas en reuzendoder van Dongen notabene een van de gedoodverfde titelkandidaten in de Vierde Divisie C. De Dongenaren werden vorige week in eigen huis met liefst 1-7 vernederd door de ploeg van trainer Harrie Gommans. Verrassend vooral ook omdat de ploeg de week daarvoor in eigen huis kansloos met 2-4 werd weggespeeld door onze tegenstander van afgelopen week Venray.

Baronie en Wittenhorst ontmoetten elkaar nooit eerder zodat beide ploegen voor elkaar een open boek zijn en ook niet weten wat precies te verwachten. Wat Baronie wel weet is dat de Limburgers in de persoon van Jeroen Verkennis beschikken over een makkelijk scorende aanvaller die in twee wedstrijden al 5 keer het net wist te vinden. Ook diens collega in de aanval Giel Beurskens is een speler die normaliter weet wat scoren is. Maar een ploeg die Dongen over de knie weet te leggen moet sowieso een lastig te bestrijden tegenstander zijn. Wittenhorst staat daarbij ook bekend om haar aanvallende intenties die nog al eens succes willen opleveren.

De mannen van Baronietrainer Ad van Seeters speelden zowel tegen Valkenswaard (2-0 winst) als tegen Venray (1-1 gelijkspel) een prima eerste helft maar vielen in beide wedstrijden in de tweede helft te ver terug. Tegen Valkenswaard had dat nog geen consequenties, maar tegen Venray kostte die terugval onnodig 2 kostbare punten. Het wordt dan ook zaak om tegen Wittenhorst een dergelijke terugval te voorkomen en de goede vibe ook in de tweede helft vast te houden. Baronie beschikt zondag over een complete selectie waarbij mogelijk alleen Meierdres een twijfelgeval is. Baronie zal zondagmiddag ongetwijfeld haar handen vol krijgen zodat de toeschouwers een interessant en vooral spannend duel tegemoet kunnen zien.

De wedstrijd wordt geleid door scheidsrechter Michel Nijdeken uit Amersfoort. Hij wordt daarbij geassisteerd door de heren Alex van Luijk en Sezgin Degirmenci. Aanvang: 14:00 uur