Eerste competitieduel bij Gvv Unitas zal veel duidelijk maken

Na drie oefenwedstrijden en een voor de beker is het uiteraard nog veel te vroeg om voorspellingen te doen. Het vertrek van zoveel spelers vergde een complete renovatie van het elftal en is natuurlijk geen sinecure. Hoofdtrainer Jeroen van Bezouwen staat met zijn staf dan ook voor een gigantische uitdaging. Hij loopt daar beslist niet voor weg maar blijft wel realistisch. Handhaving is dit seizoen normaliter de enige acceptabele doelstelling. Want het is nog nauwelijks te zeggen waar zijn jonge en onervaren ploeg nu precies staat. Niettemin is Van Bezouwen tevreden over de voorbereiding waarin hard werd gewerkt en de teamspirit opvallend is. Baronie lijkt in zijn ogen in ieder geval een lastig ploegje dat het iedere tegenstander moeilijk kan maken. Voor de wedstrijd van a.s. zaterdag in Gorinchem is het daarom afwachten of de ploeg voor een verrassing gaat zorgen of dat Baronie net als vorig jaar een moeilijk seizoen tegemoet gaat.

Maar ook bij Unitas zijn er nogal wat wijzigingen t.o.v. het vorig seizoen. De ploeg kende echter een prima voorbereiding door met 1-2 bij Kozakken Boys en 0-2 bij Sportlust te winnen. Maar hoeveel waarde men aan oefenpotjes moet hechten is natuurlijk de vraag. Voor de KNVB-beker plaatste Unitas zich vorige week voor de volgende bekerronde tegen eersteklasser Blauw Wit’34 uit Leeuwarden. Maar ook over dit logische resultaat valt in dit stadium nauwelijks iets te zeggen. Bij Unitas komen we met Guillermo Francisco Montero overigens een oude bekende tegen. De international van Bonaire speelde vorig jaar nog in de groenwitte kleuren en zal tegen Baronie ongetwijfeld extra gemotiveerd zijn. Het publiek wacht in ieder geval een interessante ontmoeting die voor beide ploegen mogelijk al snel veel duidelijk zal maken.

De wedstrijd op Sportpark Molenvliet staat zaterdag onder leiding van arbiter Alwin Steeg uit Beuningen. Hij wordt geassisteerd door de heren Quinten Oudendijk en Timon Wagemakers. Aanvang: 18:00 uur