[Overzicht] Maatregelen corona-virus

De afgelopen weken zijn er veel ontwikkelingen geweest inzake het corona-virus. Om het overzicht te bewaren hebben we een overzicht gemaakt van alle gebeurtenissen. Dit overzicht zal bijgewerkt worden bij nieuwe ontwikkelingen.

Trainingsschema’s (2 mei 2020)

Het bestuur heeft een presentatie gemaakt met een overzicht van alle corona-maatregelen bij vv Baronie. De presentatie vindt je hier terug. Ook voor de pupillen is er inmiddels een aangepast trainingsschema gemaakt, deze vindt je hier.

Jeugdtrainingen worden hervat (26 april 2020)

Het bestuur maakt bekend dat de trainingen hervat gaan worden voor de jeugd. Wel zijn er een aantal regels:

1. Het sportpark zal alleen geopend zijn voor spelers, trainers en zij die aangewezen zijn om trainingen te assisteren. Ouders hebben dus geen toegang tot het complex.

2. Alle teams trainen op hun eigen vaste tijd volgens het zogenaamde ‘alternatieve’ schema (het schema dat normaliter geldt bij afgelastingen). De grasvelden zijn namelijk al ingezaaid en/of op een andere wijze in onderhoud.

3. De teams bestaande uit louter spelers jonger dan 13 jaar kunnen trainen zonder beperkingen.

4. Teams waarin spelers deelnemen die ouder zijn dan 12 jaar moeten zich houden aan de 1,5 meter maatregel en te allen tijde lichamelijk contact voorkomen. Dit betekent in de praktijk dus geen partij- en/of wedstrijdvormen. Wat bijvoorbeeld wel kan: pass- en trapoefeningen, afwerkvormen met voldoende onderlinge afstand, individuele technische vormen, individuele conditietrainingen en lenigheidsoefeningen.

5. Alleen die teams vallend onder punt 3. mogen gebruik maken van hesjes.

6. Alle sanitaire voorzieningen/kleedkamers blijven gesloten. Thuis omkleden en douchen dus.

7. Alleen trainers mogen het ballenhok betreden. De trainers die op die dag als eerste trainen zorgen dat de poorten op zowel de Valkenierslaan als Blauwe Kei geopend zijn. Hetzelfde geldt voor het ballenhok. Wanneer geen sleutel voor handen is, kan men deze vragen aan Robbert-Jan of indirect bij Anja Frijters. De trainers die op die dag als laatste trainen zorgen dat beide toegangspoorten en het ballenhok weer worden afgesloten.

WEGBRENGEN EN OPHALEN

We stimuleren iedereen zoveel mogelijk op de fiets of te voet te komen.

Brengen – Valkenierslaan
-De fietspoort aan de Valkenierslaan is de ingang voor iedereen.
-Ouders blijven buiten de poort.
-Kinderen die met de auto gebracht worden, worden ook afgezet aan de Valkenierslaan.
-We hanteren eenrichtingsverkeer: inrijden bij Groot Ypelaardreef, uitrijden bij Loevesteinstraat.

Ophalen – Blauwe Kei
-Het ophaalpunt is tevens de uitgang voor iedereen.
-De trainers verzamelen na afloop van de training het team en lopen (met de fiets aan de hand) gezamenlijk richting de parkeerplaats bij de kantine.
-Pas nadat de trainer de kinderen individueel een teken heeft gegeven, mogen de kinderen gaan.
-Bij ophalen met de auto geldt: alleen wanneer de ouder zich (op veilige afstand) heeft gemeld, geeft de trainer toestemming dat het kind mag gaan.

Bestuur overlegt over maatregelen (22 april 2020)

Na de aankondiging van de regering dat bepaalde maatregelen omtrent het Corona-virus enigszins versoepeld zullen worden, gaat het bestuur overleggen met de gemeente en andere verenigingen over het hervatten van de jeugdtrainingen.

Competities worden niet hervat (31 maart 2020)

Door de KNVB is besloten dat alle competities in het amateurvoetbal niet meer hervat zullen worden. Er is besloten dat er voor dit seizoen geen eindstanden komen, en er dus ook geen kampioenen, promovendi en degradanten zijn. Ook worden de bekerkampioenschappen niet meer uitgespeeld. Het volgend seizoen start iedereen in dezelfde klasse als bij de start van het huidige seizoen.

Wedstrijden en trainingen worden afgelast (12 maart 2020)

De KNVB doet de mededeling dat per direct alle trainingen en wedstrijden van de jeugd- én senioren teams tot naderorder worden afgelast.

Bestuur stuurt e-mail met advies aan leden (9 maart 2020)

Het bestuur stuurt alle leden een e-mail met een advies om goed om te gaan met het corona-virus. Dit is gebaseerd op basis van de RIVM richtlijnen. Wedstrijden en trainingen gaan voorlopig door voor kinderen en trainers die geen klachten hebben.

Laatst bijgewerkt: 4 mei 2020