Jeugdtrainingen worden onder voorwaarden hervat

Beste jeugdspelers, ouders, jeugdtrainers en jeugdcoördinatoren,

Naar aanleiding van de versoepelingen van de Corona-maatregelen van de overheid met betrekking tot de mogelijkheid om sportactiviteiten voor kinderen weer te hervatten, heeft het bestuur van vv Baronie besloten ons Sportpark De Blauwe Kei weer (beperkt) open te stellen voor jeugdtrainingen vanaf week 18, om te beginnen voor de onderbouw op woensdag 29 april. Vanaf 16 mei zal er door deze groep ook op zaterdag kunnen worden getraind. Let wel: het wel of niet trainen is geheel vrijblijvend voor zowel trainers als spelers. Bij enig vermoeden van gezondheidsproblemen: blijf thuis! Denk aan je eigen gezondheid, maar zeker ook aan die van anderen.

Het hervatten van de trainingen voor de jeugd zal alleen kunnen plaatsvinden onder strikte voorwaarden. Lees het onderstaande dus in zijn geheel goed door en houd je aan de regels!

1. Het sportpark zal alleen geopend zijn voor spelers, trainers en zij die aangewezen zijn om trainingen te assisteren. Ouders hebben dus geen toegang tot het complex.

2. Alle teams trainen op hun eigen vaste tijd volgens het zogenaamde ‘alternatieve’ schema (het schema dat normaliter geldt bij afgelastingen). De grasvelden zijn namelijk al ingezaaid en/of op een andere wijze in onderhoud.

3. De teams bestaande uit louter spelers jonger dan 13 jaar kunnen trainen zonder beperkingen.

4. Teams waarin spelers deelnemen die ouder zijn dan 12 jaar moeten zich houden aan de 1,5 meter maatregel en te allen tijde lichamelijk contact voorkomen. Dit betekent in de praktijk dus geen partij- en/of wedstrijdvormen. Wat bijvoorbeeld wel kan: pass- en trapoefeningen, afwerkvormen met voldoende onderlinge afstand, individuele technische vormen, individuele conditietrainingen en lenigheidsoefeningen.

5. Alleen die teams vallend onder punt 3. mogen gebruik maken van hesjes.

6. Alle sanitaire voorzieningen/kleedkamers blijven gesloten. Thuis omkleden en douchen dus.

7. Alleen trainers mogen het ballenhok betreden. De trainers die op die dag als eerste trainen zorgen dat de poorten op zowel de Valkenierslaan als Blauwe Kei geopend zijn. Hetzelfde geldt voor het ballenhok. Wanneer geen sleutel voor handen is, kan men deze vragen aan Robbert-Jan of indirect bij Anja Frijters. De trainers die op die dag als laatste trainen zorgen dat beide toegangspoorten en het ballenhok weer worden afgesloten.

WEGBRENGEN EN OPHALEN

We stimuleren iedereen zoveel mogelijk op de fiets of te voet te komen.

Brengen – Valkenierslaan
-De fietspoort aan de Valkenierslaan is de ingang voor iedereen.
-Ouders blijven buiten de poort.
-Kinderen die met de auto gebracht worden, worden ook afgezet aan de Valkenierslaan.
-We hanteren eenrichtingsverkeer: inrijden bij Groot Ypelaardreef, uitrijden bij Loevesteinstraat.

Ophalen – Blauwe Kei
-Het ophaalpunt is tevens de uitgang voor iedereen.
-De trainers verzamelen na afloop van de training het team en lopen (met de fiets aan de hand) gezamenlijk richting de parkeerplaats bij de kantine.
-Pas nadat de trainer de kinderen individueel een teken heeft gegeven, mogen de kinderen gaan.
-Bij ophalen met de auto geldt: alleen wanneer de ouder zich (op veilige afstand) heeft gemeld, geeft de trainer toestemming dat het kind mag gaan.