Home Berichten Baronie Baronie na thuisechec belust op revanche

Baronie na thuisechec belust op revanche

Vierde Divisie C

Het was afgelopen zondag schrikken geblazen op De Blauwe Kei toen het Limburgse Groene Ster onze groenwitten onverwacht stevig met 6-0 over de knie legde. Natuurlijk was er het excuus dat doelman Brand, aanvoerder Vermeulen, Townsend, Kools, Keuken en Polonius niet van de partij waren. Dat neemt echter niet weg dat de ploeg ver beneden het niveau bleef dat desondanks verwacht mocht worden. Trainer Ad van Seeters en assistent Jason Tjien Fooh hielden zondag al direct na afloop van de wedstrijd een nabespreking met hun selectie. Dinsdagavond voor de training volgde er nog een. Nu met ondersteuning van bewegende beelden om de spelers te tonen wat, wanneer en waar het allemaal misging in het veld. Hierbij werd de hand vooral in eigen boezem gestoken waarna er tot tevredenheid van de technische staf toch weer scherp werd getraind.

Het lijkt er dan ook op dat de mentale weerbaarheid binnen de selectie dusdanig is dat er komende zondag bij het Nijmeegse Orion toch weer voor een goed resultaat kan worden gegaan. Dat zal ook nodig zijn want Orion staat niet zomaar op een derde plaats op de ranglijst. Daarom was de 3-0 nederlaag bij Wittenhorst ook voor de ploeg van trainer Ferdi Akankan een bittere pil. Ook de Nijmegenaren zullen daarom belust zijn op revanche om hun fraaie positie op de ranglijst te kunnen handhaven. Orion beschikt met aanvaller Sam Huismans en ook verdediger Tijn Jellema over gemakkelijk scorende spelers en met de 38-jarige aanvoerder Marco Loen over veel routine.

Duidelijk is dat Baronie voor een ware krachtproef komt te staan. Want naast de eerder genoemde ontbrekende spelers kan ook Bobby Oenen nu aan dat rijtje worden toegevoegd. Slechts Polonius keert terug na zijn schorsing. Hopelijk hebben hun vervangers na Groene Ster begrepen dat scherpte op de eerste plaats deel uitmaakt van de zo nodige mentale veerkracht. Het is nu aan de spelers om te laten zien dat ze de boodschap van de technische staf begrepen hebben. Een Bredase overwinning brengt Baronie zelfs op gelijke hoogte met Orion. Twee op revanche beluste teams lijken daarom voor het publiek de opmaat voor een interessante en spannende krachtmeting.

De wedstrijd op Sportpark Mariƫnbosch in Nijmegen zal worden geleid door de talentvolle 24-jarige arbiter (in het dagelijks leven hoofdagent van politie) Andy Wolff uit Amersfoort. Hij zal hierbij worden geassisteerd door de heren John Ruinard en Jan van Asseldonk. Aanvang: 14:00 uur