Dankwoord van oud-voorzitter Ton van Beek

Beste baronnen en baronessen,

Afgelopen zaterdag 1 juli 2023 ben ik afgetreden als voorzitter van onze mooie club.
Ik heb dat met weemoed in mijn hart gedaan. Niet alleen treed ik af maar ik sluit daarmee ook mijn werkzame leven definitief af.

In de periode dat Baronie nog betaald voetbal speelde bezocht ik al de thuiswedstrijden van Baronie 1 maar door omstandigheden kwam daar een einde aan.
13 jaar geleden maakte ik opnieuw kennis met Baronie, doordat mijn kleinzoon er kwam voetballen. In de onderbouw assisteerde ik vaak langs de lijn en maakte ik kennis met Yvonne Meeus en via haar begon ik de vereniging en haar cultuur te kennen. Via het voorzitterschap van het paastoernooi kwam ik uiteindelijk in april 2018 in het bestuur terecht. Ik heb er intense jaren beleefd waarin ik, samen met de bestuurscollega’s en andere vrijwilligers, mocht werken aan de wederopbouw van de vereniging.

Er zijn enkele hoogtepunten die ik zeker wil noemen. Op de eerste plaats de overweldigende steun die ik mocht ontvangen tijdens mijn ziekteperiode in de coronatijd. Daarbij natuurlijk het kampioenschap van het eerste elftal, de goede ontwikkeling binnen het project wederopbouw, enkele  belangrijke sponsorcontracten en het KNVB-jeugdcertificaat. Ik wil zeker ook nog eens benadrukken de onschatbare waarde van de vrijwilligers die altijd klaarstaan om de club te ondersteunen.

Ik neem afscheid als voorzitter maar blijf als ‘niet spelend’ lid aan Baronie verbonden.
Ik kan hier melden dat het bestuur inmiddels in gesprek is met een kandidaat-voorzitter en jullie uiteraard van de ontwikkelingen hiervan op de hoogte zal houden.

Ik wens Baronie een mooie toekomst toe. Ik hoop op een verdere ontwikkeling op sportief, financieel en commercieel gebied. Als we de weg die we nu zijn ingeslagen verder kunnen vervolgen zal Baronie over enkele jaren weer de sterke club zijn die ze  ooit is geweest en waardoor ze nog steeds in voetballend Nederland bekend staat. Ik hoop dat de bestuurders de focus op zowel de jeugd als de senioren kunnen houden. De hele club verdient aandacht. Als we dan nog wat meer leden kunnen bereiken die af en toe een steentje bij willen dragen dan is een mooie toekomst voor Baronie verzekerd.

Ik dank iedereen die mij heeft geholpen mijn taken zo goed mogelijk uit te voeren en met wie ik heb mogen samenwerken. Ik dank ook iedereen van wie ik mooie afscheidswoorden heb ontvangen.
Ik zal het werken gaan missen maar blijf gelukkig nog verbonden aan die mooie club waarmee ik in de voorbije jaren een stevige band heb opgebouwd.

Iedereen bedankt en tot ziens ergens op onze accommodatie.

Ton van Beek.