Baronie op bezoek bij Juliana’31 om handhaving

De nacompetitie om degradatie naar de Vierde Divisie begint voor Baronie morgen met een bezoek aan een oude bekende. Het Maldense Juliana ’31 is de kampioen van de tweede periode in de Vierde Divisie B en vorig seizoen nog tegenstander van de groenwitten in de reguliere competitie. Destijds won Baronie in Malden met 3-1 terwijl het thuis in Breda met 1-0 aan de goede kant van de score bleef. Die resultaten hebben echter geen enkele waarde meer en de groenwitten zullen dan ook top moeten zijn om de Maldenaren de baas te blijven. De ploeg van trainer Ton Kosterman begon zwak aan de competitie en stond na de eerste periode slechts op een dertiende positie op de ranglijst wat nacompetitie om degradatie betekend zou hebben. De tweede periode was echter ijzersterk en eindigde de ploeg zelfs als eerste nog voor de latere kampioen Meerssen. De derde periode verliep enigszins wisselvallig en werd op een vierde positie afgesloten met 17 punten uit 10 wedstrijden. De laatste competitiewedstrijd werd afgesloten met een 3-0 nederlaag bij het tegen degradatie vechtende EVV maar stond net als voor Baronie voornamelijk in het teken van de nacompetitie. Geen reden dus om voorbarige conclusies te trekken.

Juliana’31 beschikt met routinier Jeroen Meijers (9 goals) en veel scorende aanvallers als Jop van Lith (16 goals) en Carlito de Zeeuw (14 goals) over prima spelers zodat de ploeg als een moeilijk te nemen horde beschouwd kan worden. Baronietrainer Sedat Siner heeft er echter alle vertrouwen in dat zijn ploeg de getoonde progressie uit de laatste wedstrijden een vervolg kan geven en in ieder geval een goede uitgangspositie voor de terugwedstrijd weet te verwerven. Helaas is steunpilaar Aart Veldhof vanwege familieomstandigheden morgenavond niet beschikbaar maar beschikt Siner verder over een volledige selectie.

De wedstrijd op Sportpark De Broeklanden wordt geleid door arbiter Sander de Brito Roque uit Woudrichem die wordt geassisteerd door de heren Theo Beemsterboer en Iwan Larijn. Marijn Pijnenburg is voor deze wedstrijd aangesteld als vierde official. Aanvang: 20:00 uur