Trainer Timothy Nahrwold gaat de vrouwen van Baronie naar een hoger level tillen

Timothy Nahrwold is met ingang van het seizoen 2023-2024 de nieuwe trainer van Baronie VR1. Timothy komt over van Bavel en maakt daar momenteel nog het huidige seizoen af als trainer/coach van VR2 in de 2e klasse F.

“Het is mooi om te zien hoe bevlogen de club en de vrouwentak is”, vertelt Timothy. “Het vertrouwen, de energie en ambitie wat ik voel bij de club, de speelsters en het technisch hart heeft mij overtuigd om ja, te zeggen. Ik kijk er met enthousiasme naar uit om het zichtbare plezier te vertalen naar resultaten. We moeten weer meetellen.”

Het is alom bekend dat de afgelopen jaren er sprake is geweest van een downfall bij de dames van Baronie. Timothy is ervan overtuigd dat Baronie de weg weer omhoog kan vinden met opbouwend en aanvallend voetbal. “De spelersgroep is heel uitgebalanceerd”, vindt hij, “een mix van jeugdige talenten en ervaren speelsters.”

Timothy legt zijn visie op sportteams uit: “Alle neuzen moeten de dezelfde kant op wijzen. Je hebt eerst een goed team, dan komen de successen. Je kan het niet alleen doen. Je hebt elkaar allemaal nodig gedurende het hele seizoen. De ontwikkeling van de speelster staat altijd centraal. Het bijsturen en afremmen hoort er bij! Het coachen is een mooi vak. Waar we iedere dag weer van elkaar kunnen leren en groeien.”

Timothy is ook actief als zaalvoetbal trainer/coach bij de Bredase studenten Omnisportvereniging ‘BRESS’. Zowel VR1 als H1 spelen in ’22-’23 in de hoofdklasse. Verder is hij MBO docent op de Curio Hotelschool in Bergen op Zoom.

Foto: Robert Daniels (bestuurslid) en Timothy Nahrwold schudden elkaar de hand na het tekenen van de overeenkomst.