Wedstrijd tegen DEM in teken van nacompetitie

Baronie gaat zondag naar Rksv D.E.M. in Beverwijk. Niet voor een bezoek aan de “zwarte markt” maar voor de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Omdat de groenwitten zich vorige week na de zege op Unitas al verzekerden van een plaats in de nacompetitie voor handhaving in de Derde Divisie is het een wedstrijd om des keizers baard. Dat geldt weliswaar voor DEM voor wie er niet meer op het spel staat dan de spreekwoordelijke eer. Voor Baronie ligt dat echter nog net even iets anders. Een goed resultaat in Beverwijk schept vertrouwen en kan daarmee de opmaat zijn voor een succesvol optreden in de nacompetitie. Want donderdag 1 juni a.s. speelt Baronie om lijfsbehoud bij Juliana’31 in Malden waarna zondag 4 juni de return in Breda plaatsvindt.

Baronie (1926) en Rksv D.E.M. (1922) zijn bijna van dezelfde leeftijd maar speelden nooit eerder tegen elkaar. De tegenstander is inmiddels een meer dan “100-jarige” dame die sinds het seizoen 2019-2020 in de Derde Divisie acteert. De prestatiecurve verloopt in een voorzichtig opgaande lijn. In de drie vorige seizoenen eindigde men op een respectievelijk elfde, zeventiende (coronaseizoen) en twaalfde positie terwijl men momenteel met 45 punten uit 33 wedstrijden op een tiende positie in de veilige middenmoot bivakkeert. Op eigen terrein blijkt DEM moeilijk te verslaan er werden er veruit de meeste punten behaald. Van de 16 wedstrijden werden er slechts vier verloren en versloeg men onlangs nog Blauw Geel’38 met een imponerende 5-0. In Breda werd het destijds na een 0-1 achterstand bij rust alsnog een ruime 4-1 zege voor Baronie.

Baronietrainer Sedat Siner wil met het oog op het enorme belang van de nacompetitie toch niet te veel concessies doen aan de opstelling met het sparen van spelers. Hij vindt het belangrijk het goede gevoel vast te houden en het spelsysteem van de laatste weken er verder in te slijpen. De progressie die de ploeg de laatste weken vooral aanvallend maakt zou wel eens van doorslaggevende betekenis kunnen worden in de strijd om handhaving.

De wedstrijd op Sportpark DEM wordt zondag geleid door arbiter Rick Sturm uit Oostkapelle. Hij wordt daarbij geassisteerd door de heren Muhamed Osman en Semih Kiremit. Aanvang: 14:00 uur.