René van Gassen: ouder, teammanager en toernooi organisator

Mijn naam is René van Gassen en mijn zoontje Julian speelt momenteel in JO8. Eigenlijk kwamen we bij Baronie doordat een klasgenoot en vriendje van Julian (Ties Kleinhaarhuis) bij Baronie ging spelen. Ze kwamen overigens door hun verschil in geboortejaar niet bij elkaar te spelen. Desalniettemin beviel de club direct. Communicatie is goed, er wordt veel georganiseerd en met het team en de ouders bij JO7 was er een goede klik. Dat heeft zich doorgezet naar de JO8 en daar heb ik organisatorische zaken opgepakt. Leonardo Mouwen verzorgt de trainingen en ik probeer alles zo goed mogelijk te regelen voor het team. Eén van die zaken is het zoeken naar en inschrijven voor toernooien voor het team. Dit jaar hebben we er al een flink aantal gespeeld, zowel in Nederland als in België.

Doordat bij Baronie het Internationale O13 toernooi (9-10 april) werd georganiseerd kwamen Leonardo en ik op het idee om voor de JO8 (niveau hoofdklasse-2e klasse) ook een toernooi te organiseren. Via verschillende contacten hadden we vrij snel 12 teams bij elkaar uit de regio Tilburg, Breda, Rotterdam en de Baronie JO8 Cup was geboren! Op zondag 9 april tussen 12u en 16u werd er gespeeld in 2 poules van 6 teams. Vervolgens speelden de teams finalewedstrijden. Het weer was perfect en de ambiance goed! Smaakt naar meer en we zullen het volgend jaar zeker weer organiseren.