Baronie kan tegen Unitas nacompetitie nagenoeg veilig stellen

Na de knappe overwinning op Dongen gloort er weer hoop in de groenwitte harten. Leek de ploeg van Sedat Siner eerst op rechtstreekse degradatie af te stevenen in Dongen liet men zien zich er nog allerminst bij neer te willen leggen. En misschien wel belangrijker voor de komende strijd om handhaving is dat de ploeg niet alleen toonde over de nodige strijdlijst te beschikken maar dat ook nog eens deed met goed voetbal! Vooral in de eerste helft was Baronie duidelijk beter dan de grote concurrent en werd het Bredase spel verdiend beloond met 2 schitterende doelpunten. In de slotfase van de tweede helft werd er ook nog eens karakter getoond toen diverse spelers duidelijk aan het eind van hun latijn waren. Zo strijdend kan het niet anders dat handhaving in de Derde Divisie nog altijd reëel is. Die stelling mag de ploeg zondag in de laatste thuiswedstrijd tegen Unitas nog eens bevestigen. Door het 1-1 gelijke spel woensdagavond van Dongen bij UNA staat Baronie met nog twee wedstrijden te spelen nu 3 punten voor op de grote rivaal. Bij winst op Unitas betekent dit dat Dongen, zelfs bij winst op Groene Ster vanwege het voordelige Bredase doelsaldo van plus 6, zo goed als kansloos wordt.

De groenwitten beseffen dan ook dat zij alles nog volledig in eigen hand hebben wat met de knappe zege op Dongen alleen nog maar stimulerend kan werken. Die kans zal men zich absoluut niet laten ontgaan zodat Unitas op een tot op het bot gemotiveerde tegenstander mag rekenen. In Gorinchem werd het destijds een 0-0 gelijkspel waarin beide ploegen zich konden vinden. Het team van trainer Hans de Jong boekte recentelijk prima resultaten tegen TOGB (1-0), VVSB (1-1) en Blauw Geel ’38 (2-1), maar verloor vorige week thuis verrassend ruim met 4-0 van Gemert. Inmiddels staat de ploeg met 45 punten uit 32 wedstrijden op een elfde plaats op de ranglijst waar het niets meer te winnen of verliezen heeft. De vraag is dan ook gewettigd in hoeverre Unitas zich tegen Baronie nog wil inspannen voor een eervol resultaat.

Baronietrainer Sedat Siner was uiteraard opgetogen na de prestatie van zijn ploeg bij Dongen. Maar bovenal was hij trots op zijn spelers die gedisciplineerd, met lef en een geweldige inzet de strijd waren aangegaan. De emoties die na de wedstrijd tegen Dongen loskwamen waren eigenlijk ook alleszeggend. De ploeg gelooft weer in zichzelf en gaat er nu vol voor. Baronie zal het zondag echter zonder de geel geschorste Jawad al Morabit moeten doen. Daar tegenover staat dat Yassine Mejres weer terug is van een schorsing en Sander Wirix na een langdurige blessure weer deel uitmaakt van de selectie.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zondag geleid door arbiter Lars van Leeuwen uit Haarlem. Hij wordt hierbij geassisteerd door de heren Demian van Grieken en Sander Verboven. Aanvang van de wedstrijd is 14:00 uur.