Baronie komt ook bij Gemert weer tekort

Na de teleurstellende resultaten van de afgelopen wedstrijden waren de verwachtingen vooraf ook bij het nog niet veilige Gemert vanzelfsprekend niet erg hooggespannen. Maar wanneer je dan voor de zoveelste keer dit seizoen binnen no time op achterstand komt zinkt de moed een ploeg normaal gesproken in de schoenen. De groenwitten schoten nog veelbelovend uit de startblokken en toonden dat ze niet gekomen waren om zich bij voorbaat bij een nederlaag neer te leggen. Niettemin lag de bal bij de eerste de beste aanval van de thuisclub al weer in het Bredase net. Bij een hoge bal halverwege de Bredase helft verzuimde De Graauw om het duel echt aan te gaan waarna de bal bij routinier en spelmaker Waalkens terecht kwam. Diens voorzet bij de tweede paal bereikte Kizir. De Bredase defensie stond erbij en keek er vervolgens naar hoe deze de inkomende Kemper in staat stelde om van dichtbij Van Butselaar kansloos te maken 1-0. Amper 2 minuten later werd Kankam op snelheid geklopt door Herman maar kon Van Butselaar een grotere achterstand voorkomen. Diezelfde Herman kreeg even later opnieuw een dot van een kans maar schoot onbesuisd hoog over. De bezoekers herstelden zich daarna en wisten de thuisclub langzamerhand terug te dringen. Gemertdoelman Okonkwo moest eerst handelend optreden bij een gevaarlijke corner van Townsend om even later Jens Wirix van scoren af te houden nadat deze fraai enkele verdedigers het bos had ingestuurd. Het werd daarna steeds meer een open wedstrijd met twee aanvallend ingestelde ploegen waardoor het spel op en neer golfde met alle risico’s van dien. De beste kansen waren voor de thuisclub die in Waalkens een pion kenden die veel te veel vrijheid mocht genieten en kwistig met passes strooien. Na een half uur kreeg de thuisclub opnieuw een enorme kans. Een hard schot van Kizir werd door Van Butselaar gelost maar Herman knalde de rebound opnieuw ongecontroleerd hoog over. Ook Baronie liet zich niet helemaal onbetuigd maar kon slechts voor dreiging zorgen bij vrije trappen van De Graauw waarop doelman Okonkwo attent reageerde.

Na de hervatting stond het bij Baronie wat beter en kwam met name Waalkens steeds minder in het spel voor. Vooral achterin had Baronie het beter voor elkaar en gaf het amper meer iets weg. Baronie ontbeerde echter ondanks een licht veldoverwicht de nodige stootkracht om het de thuisclub echt moeilijk te maken. De ploeg kwam aanvallend niet verder dan een slap schot van de onzichtbare Mohammad en twee afstandsschoten van gelegenheidsspits Zimmerman (Mejres was geschorst) die het doel echter rakelings misten. Dankzij de sterke terugval van Gemert in die tweede helft wist Baronie ondanks redelijk veldspel hiervan geen profijt te trekken en kwam het nauwelijks tot uitgespeelde kansen. Toen de groenwitten in de slotfase alsnog probeerden om de gelijkmaker te forceren kreeg men zelfs het deksel definitief op de neus. Nadat invaller Van Zutphen na een counter even daarvoor nog een riante mogelijkheid had gemist stond hij in blessuretijd aan de basis van een niet te missen kans voor een andere invaller. Falkenstein mocht van dichtbij voor de genadeslag zorgen 2-0. Een verdiende overwinning voor de thuisclub die had verzuimd de wedstrijd al in de eerste helft te beslissen. Dat ze dat niet fataal werd had Gemert echter alleen aan een aanvallend machteloze tegenstander te danken.

Voor Baronie wordt het op deze manier een schier onmogelijke opgave om de nacompetitie vast te houden. Met nog 3 wedstrijden te gaan tegen concurrent Dongen (!) uit, Gvv Unitas thuis en DEM uit mag men inmiddels hopen op een klein mirakel. De wedstrijd UNA-Dongen werd afgelast zodat de situatie er niet overzichtelijker op is geworden. Dat de wedstrijd tegen Dongen van doorslaggevende betekenis gaat worden staat echter steeds meer als een paal boven water.

Toeschouwers: 500

Scheidsrechter: Rob Souwen – Tilburg

Cornerverhouding: 4-5

Scoreverloop: 3. Ralf Kemper 1-0, 90+1. Jorzolino Falkenstein 2-0