Voor Baronie is het bij Gemert nu erop of eronder

Na de kansloze 5-1 thuisnederlaag tegen Blauw Geel ’38 lijkt de gedachte gewettigd dat de groenwitten de strijd tegen rechtstreekse degradatie al hebben opgegeven. Met Dongen in de nek als hongerige achtervolger heeft de ploeg van Sedat Siner de strijd echter nog altijd in eigen hand. Spelend als tegen TOGB en de eerste helft tegen Blauw Geel’38 is lijfsbehoud voorlopig zeker geen hopeloze zaak. De knop zal dan echter wel helemaal om moeten. Bij de eerste de beste tegenslag blijkt Baronie te vaak een kwetsbare ploeg die zomaar door de ondergrens kan zakken. Waar is toch die strijdlust gebleven die men in bepaalde wedstrijden (UNA en TOGB) wel ten toon kon spreiden? Alleen met een over mijn lijk mentaliteit kunnen de Baronnen het naderend onheil alsnog afwenden. Hopelijk kan Siner zijn manschappen hiervan overtuigen en het vertrouwen teruggeven voor deze zware opgave.

Want zwaar zal het zondag absoluut worden, zeker omdat Gemert met de 3-0 nederlaag in Breda nog in gedachte, een appeltje met Baronie heeft te schillen. Bovendien zijn de mannen van trainer Reinald Boeren ook zelf nog altijd niet veilig in de strijd om degradatie. Zijn ploeg bevindt zich met 35 punten uit 30 wedstrijden binnen bereik van Groene Ster op plaats 15 welke positie gedoemd is tot nacompetitie. Na een knappe 3-1 zege op VVSB werden de laatste wedstrijden tegen Blauw Geel ’38 (4-1) en Dongen (2-1) verloren. Bij een overwinning op Baronie kan Gemert zich zo goed als veilig spelen. Men mag er van overtuigd zijn dat de Gemertenaren deze kans gretig zullen aangrijpen. Voor Baronie is een nieuwe nederlaag zo goed als zeker een nekslag, die met de wedstrijd van volgende week bij concurrent Dongen in het vooruitzicht, het definitieve einde van het Derde Divisie avontuur inluidt.

Baronie kan zondag niet beschikken over de geschorste Mejres en de geblesseerde Steven Edwards.

De wedstrijd op Sportpark Molenbroek in Gemert staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Rob Souwen uit Tilburg. Hij wordt hierbij geassisteerd door de heren Gerke Jansen en Ekrem Senal. Aanvang: 14:00 uur