Baronie heeft nu echt dringend punten nodig

Na een redelijke eerste helft bleek Baronie vorige week toch niet sterk genoeg om bij titelkandidaat VVSB minstens een puntje weg te halen. Na rust lieten de Baronnen het vooral ook mentaal afweten en werd het naar een ruime 4-0 nederlaag gespeeld. De vraag is nu of Baronie zondag tegen runner up Blauw Geel ‘38 nog in staat is om zich op te richten om niet ruim voor het einde van de competitie in een uitzichtloze situatie terecht te komen. Met hierna nog slechts een thuiswedstrijd tegen Gvv Unitas en 3 uitwedstrijden bij Gemert, voornaamste concurrent Dongen (!) en DEM voor de boeg wordt het voor Baronie een wel heel zware klus. Om nog uitzicht te kunnen blijven behouden op de nacompetitie om handhaving zullen er punten bij elkaar moeten worden gesprokkeld.

Tegenstander Blauw Geel ’38 zal echter zeker niets cadeau gaan geven. De ploeg van trainer Niels van Casteren staat met 51 punten uit 29 wedstrijden op een knappe vierde plaats op de ranglijst en is daarmee nog volop in de race om een periodetitel die recht geeft op nacompetitie om promotie naar de Tweede Divisie. Afgelopen zondag boekte Blauw Geel nog een afgetekende 4-1 overwinning op Gemert dat de week daarvoor titelkandidaat VVSB nog met 3-1 knap had teruggewezen. De Veghel- naren beschikken met routinier en topscorer Koen van der Zanden (18 goals) en de jeugdige Dave de Meij (10 goals) over aanvallers die het doel gemakkelijk weten te vinden. Baronie zal dan ook in verdedigend opzicht op haar hoede en vooral gedisciplineerd dienen te zijn.

Baronietrainer Sedat Siner gelooft nog altijd dat zijn ploeg de nacompetitie kan halen maar dan zal er met hart en ziel gestreden moeten worden en niet dat na een achterstand het hoofd meteen in de schoot wordt gelegd. In de vorige thuiswedstrijd tegen TOGB toonde de ploeg wel het noodzakelijke karakter. De tegenstander van zondag Blauw Geel ’38 moet echter nog wat hoger worden aangeslagen. Voor de beker leed Baronie in Veghel eerder dit seizoen een ruime 4-0 nederlaag terwijl de groenwitten in de competitie met 2-1 het onderspit moesten delven. Om niet opnieuw tegen een nederlaag aan te lopen dienen belangrijke spelers als Mohammad en vooral De Graauw het voortouw te nemen om het noodzakelijke verschil te kunnen maken. Alleen hard werken is in dit stadium niet voldoende, er zal met overtuiging voor de winst moeten worden gestreden, slechts dan is er kans op succes. Hopelijk zien we zondag weer eens een strijdlustig Baronie dat er alles aan doet om voor een verrassing te zorgen.

Baronie kan zondag niet beschikken over reserve doelman Joep Jacobs die afgelopen week aan zijn hand is geopereerd en dit seizoen niet meer in actie kan komen.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zondagmiddag onder leiding van scheidsrechter Mitchel Krop uit Heerhugowaard die zal worden geassisteerd door de heren Onno Koster en Wesley Veldman. Aanvang: 14:00 uur