VRIJWILLIGERSVERHAAL: Het succes van de Baroniecup 2023

“Wat er gebeurt als je belangeloos je talent inzet en krachten bundelt.”

Dit is geen verslag, maar een succesverhaal over een groep vrijwilligers. Want wat gebeurt er als je de aanwezige talenten niet alleen ín het veld, maar ook daarbuiten inzet? Dan kan het zomaar gebeuren dat oude tijden herleven en een internationaal jeugdtoernooi nieuw leven wordt ingeblazen op een manier die zijn weerga niet kent. Het verhaal van team 35+ 2 in een paar zinnen samengevat.

De club VV Baronie verdient minimaal één mooi evenement per jaar, zo was het idee. En wat heet, het is gelukt om een groots toernooi met allure op te zetten. Met de aanwezigheid van ‘Tiki Taka’ Touzani en teams als Liverpool, West Ham United, Rangers FC, KV Mechelen, KAA Gent, Club Brugge, NAC Breda, Vitesse Arnhem, SC Heerenveen en Excelsior Rotterdam was de 47e editie van het paastoernooi een groot succes.

Het succesverhaal gaat vooral over een team dat tot grote hoogte kan reiken als je krachten bundelt en de schouders eronder zet. Een team dat op elkaar is ingespeeld, dat elkaar vertrouwt en elkaar scherp houdt als dat nodig is. Met oog voor detail en liefde voor de club, waarbij niet alleen de mannen van het team het hele paasweekend actief waren, maar ook hun partners en kinderen. Samen maakten ze er een groot paasfeest van. Ieder met een taak: terreinbeheer, sponsoring, drukwerk, horeca, catering, gastouders, scheidsrechters, medische hulp, begeleiding van de teams, ballenjongens en noem maar op. Zelfs de geblesseerde bankzitter had een rol als stadionspeaker.

Leonardo, Sebastiaan, Martin, Edwin, Jacco, Tjalling, Martijn, Jean Paul, Faton, Stefan, Hassan, Jeffrey en Emre. Jullie zijn een voorbeeld en inspiratiebron voor iedereen binnen de vereniging (en daarbuiten). Jullie hebben laten zien wat er gebeurt als je de krachten bundelt en samen, vrijwillig en belangeloos je talent inzet voor de club. Nogmaals dank voor het mooie paascadeau!

Dit verhaal maakt onderdeel uit van een reeks om te laten zien hoeveel mensen met plezier hun steentje bijdragen aan onze mooie vereniging.