VVSB wordt nieuwe uitdaging in strijd om lijfsbehoud

Baronie staat komende zondag voor de zware taak om bij de nummer 2 van de ranglijst een resultaat te halen. Na de uitstekende wedstrijd tegen TOGB mag de ploeg van Sedat Siner proberen het nog broze vertrouwen wat verder op te vijzelen. Met de aan de dag gelegde discipline die de groenwitten vorige week toonden wordt dit zeker geen onmogelijke opgave. Het wordt dan echter wel zaak om persoonlijke fouten te vermijden. Die fouten hebben de ploeg dit seizoen al onnodig veel punten gekost en lijken nog altijd niet uitgeband zoals ook tegen TOGB weer eens is gebleken. Wanneer Baronie strijdlust weet te paren aan speldiscipline en onverzettelijkheid is al eerder gebleken dat het voor iedere tegenstander lastig is te verslaan.

Vast staat in ieder geval dat tegenstander VVSB de laatste tijd niet echt meer in goede doen is. De Noordwijkerhouters leken lange tijd op weg om de aanzienlijke achterstand op koploper ADO’20 weg te werken maar inmiddels verloopt die inhaalrace een stuk moeizamer. Zo verspeelde de ploeg van trainer Wilfred van Leeuwen thuis onlangs met liefst 2-5 dure punten aan OJC Rosmalen en leed men vorige week ook bij Gemert een 3-1 nederlaag. VVSB blijkt dus niet zo onoverwinnelijk al was de ploeg in Breda destijds met 1-3 nog duidelijk superieur aan Baronie. Het vijandelijke gevaar schuilt vooral in de makkelijk scorende aanvallers Leroy George (23 goals), Jesse van Nieuwkerk (11) en Ian van Otterlo (13). De Bredase verdediging wacht dus vooral een moeilijke taak om dit gevaar te bezweren.

Baronietrainer Sedat Siner heeft er vooral na de wedstrijd tegen TOGB vertrouwen in dat zijn ploeg de opgaande lijn, die tegen ADO’20 en bij vlagen toch ook ondanks de nederlaag tegen OJC Rosmalen zichtbaar was, verder kan doortrekken. Een goed resultaat tegen een kampioenskandidaat is daarbij absoluut van belang om met het broodnodige vertrouwen de nacompetitie in te kunnen gaan. Bij Baronie begint de niet geheel fitte aanvoerder Jaimy Kankam op de bank en zijn de zieke Jawad al Morabit en Guillermo Francisco Montero nog een vraagteken. Sander Wirix werkt inmiddels na een meniscusoperatie hard aan zijn herstel terwijl de langgeblesseerden Anouar Moukouh en Jonathan van Haperen nog altijd ontbreken.

De wedstrijd op Sportpark De Boekhorst in Noordwijkerhout staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Florian Lodeweegs uit Castricum. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Robert Leenstra en Nick Oppedijk.