Promovendus Sv TOGB de verrassing van dit seizoen

Paaszaterdag staat er weer eens een belangrijke wedstrijd voor de Baronnen op het programma. Omnivereniging TOGB uit Berkel en Rodenrijs komt op bezoek en maakt de laatste tijd furore met indrukwekkende uitslagen. Zo versloeg het koploper ADO’20 met liefst 6-0, versloeg het medetitelkandidaat VVSB met 2-0 en was de ploeg van trainer Marco Schuur vorige week eveneens met 3-1 te sterk voor Gemert. In oktober vorig jaar rekende de ploeg ook al met 4-1 met Baronie af. Dat gebeurde overigens wel voornamelijk in thuiswedstrijden waar uit 14 wedstrijden 28 punten werden bijeen vergaard. In uitwedstrijden verliep het enigszins moeizamer en werden er uit 13 wedstrijden 18 punten behaald. Daarmee staat de ploeg op de ranglijst op een fraaie zesde positie met 42 punten uit 27 wedstrijden en een doelsaldo van 57 voor en 46 tegen. De ploeg weet dus makkelijk het vijandelijke doel te vinden waarin de jeugdige aanvaller Anthony Slierendrecht en zijn collega Dean Zandbergen beiden met 13 treffers een groot aandeel hebben. Verdedigend moeten er voor Baronie echter mogelijkheden liggen gezien het groot aantal tegentreffers bij TOGB.

Na de kansloze 3-0 nederlaag vorige week bij OJC Rosmalen is het de vraag of de ploeg zich echter weet op te richten om in ieder geval nacompetitie veilig te stellen. Om dat te kunnen bewerkstelligen moeten er eindelijk weer eens punten worden behaald. Tegen OJC ging het in de beginfase al meteen mis en liep de ploeg niet voor de eerste keer weer meteen achter de feiten aan. Trainer Sedat Siner had deze week dan ook het werk te verrichten om zijn ploeg tactisch en mentaal weer op het rechte spoor te krijgen. Hopelijk is hij daar in geslaagd en kunnen er weer eens punten worden bijgeschreven. Hij zal dat in ieder geval moeten doen zonder de geschorste David Vermeulen die tegen OJC Rosmalen in blessuretijd nog rood kreeg. Voorts zijn er nogal wat pijntjes in de ploeg waardoor het meedoen van Veldhof, Jens Wirix, Steven Edwards en Timo Townsend nog een vraagteken vormt. Wanneer de ploeg hetzelfde weet te brengen als in de laatste wedstrijd thuis tegen ADO’20 dan ligt er toch zeker kans op een goed resultaat.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zaterdagmiddag onder leiding van arbiter Remco Schul uit Leidschendam. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Delano Kusters en Co de Smalen. Aanvang van de wedstrijd is 18.00 uur.