OJC Rosmalen veel doeltreffender dan besluiteloos Baronie

Baronie startte de wedstrijd vanmiddag nog met de beste bedoelingen. Ondanks een agressief begin konden die echter al na 6 minuten de prullenbak in toen de plaaggeest uit eerdere ontmoetingen Knuiman, dankbaar profiteerde van de ruimte die voor hem openging. Nadat een prima Bredase aanval OJC-doelman Vogels eerder nog noopte tot tijdig uitkomen om de doorgebroken Jens Wirix af te stoppen, was het de thuisclub die meteen succesvol was. Kankam liet zich verrassen na een diepe bal van achteruit op de razendsnelle Knuiman die knap afdrukte. Via de handen van Baroniedoelman Van Butselaar verdween de bal in de bovenhoek en liepen de bezoekers daarmee al snel achter de feiten aan 1-0. Baronie was weliswaar niet meteen van de leg maar kon ondanks het meeste balbezit maar niet gevaarlijk worden. De thuisclub gunde Baronie ook de bal om in afwachting van een Bredase fout razendsnel om te schakelen. Het veldspel van Baronie oogde absoluut verzorgd maar ontbeerde de nodige diepte om doelman Vogels voor problemen te stellen. Vlak voor de thee sloeg OJC voor een tweede maal dodelijk toe. OJC-verdediger Van Tooren stuurde de ook al razendsnelle Hassan weg die vervolgens Knuiman in staat stelde om de bal binnen te lopen 2-0. Diezelfde Van Tooren beging op slag van rust een flinke mistrap maar Schuit kon in kansrijke positie niet profiteren.

Na de hervatting kwam Baronie wat beter in de wedstrijd, maar dat leek meer het gevolg van gas terugnemen bij de thuisclub die het Bredase balbezit oogluikend toestond. Er gebeurde in het tweede bedrijf dan ook maar weinig opwindends voor het schaars opgekomen publiek. Ondanks een Bredaas overwicht kwam Baronie amper tot kansen. Slechts bij een inzet van Jens Wirix uit de draai en een afstandsschot van invaller Montero moest doelman Vogels attent zijn. OJC bleek daarna opnieuw veel gevaarlijker door in de omschakeling via Wijkmans de lat te treffen. Dat moment bleek de waarschuwing die vooraf ging aan de storm. Hellstern speelde collega Knuiman vrij die geen moeite had om zijn derde treffer aan te tekenen 3-0. Baronie was murw geslagen en had geluk dat de thuisclub de gasklep niet verder wenste open te draaien en weigerde de kansen te benutten. Vervelender was dat Baronie-verdediger Vermeulen in blessuretijd rood kreeg van arbiter Tissingh toen hij de doorgebroken Knuiman bij zijn shirt vastpakte. Formeel had de man het gelijk volledig aan zijn zijde. Het zou hem echter hebben gesierd om in deze sportieve wedstrijd met geel te hebben volstaan gezien de stand en het moment in de wedstrijd. Vermeulen wacht daarmee een schorsing in een periode dat de punten voor zijn ploeg steeds duurder worden. Baronie zal de rug weer moeten rechten nu de achterstand op de veilige 14e plaats al tot liefst 10 punten is opgelopen. De realiteit is dan ook dat het bereiken van de nacompetitie inmiddels het hoogst haalbare is geworden.

Toeschouwers: 150

Scheidsrechter: Luc Tissingh – Eindhoven

Ruststand: 2-0 Eindstand: 3-0

Cornerverhouding: 4-2