OJC Rosmalen hoopt nog op een periode

Opnieuw staat Baronie voor een cruciale wedstrijd. In deze fase van de competitie en met de huidige stand op de ranglijst is daar natuurlijk ook geen ontkomen aan. Wanneer je steeds de punten laat liggen tegen de directe concurrenten dan kom je automatisch in de problemen. Tegen mede-promovendus OJC Rosmalen is het daarom noodzakelijk dat de groenwitten weer eens boven zichzelf uitstijgen. En dit keer geen kwartier of twintig minuten maar gedurende de volle 90 minuten. Want ook vorige week tegen ADO’20 begon Baronie slecht aan de wedstrijd en gaf het binnen enkele minuten 2 levensgrote kansen weg aan de tegenstander. Weliswaar herstelde de ploeg zich naderhand knap maar de wijze waarop de tegendoelpunten tot stand kwamen geeft toch wel weer te denken. Zelfs bij de tegenstander van zondag is het inmiddels bekend dat Baronie vaak slecht aan de wedstrijd begint. In de voorbeschouwing op de komende wedstrijd wordt daar namelijk duidelijk aan gerefereerd. De Baronnen weten daarom wat hen te doen staat. Scherp zijn als een mes vanaf het eerste fluitsignaal en met een volledige focus strijden om iedere bal tot en met het laatste fluitsignaal. Indien de ploeg dat weet op te brengen is er absoluut een reële kans op een goed resultaat. En dat is hard nodig ook, want UDI’19 komt gevaarlijk dichtbij en vormt zondag bij een thuisoverwinning op JOS Watergraafsmeer en een negatief Bredaas resultaat een regelrechte bedreiging. Saillant detail is dat Baronie in de thuiswedstrijd tegen OJC wel voortvarend van start ging en slechts door pech van de openingstreffer werd afgehouden. Na rust liet men zich met name door de volgend seizoen naar IJsselmeervogels vertrekkende goaltjesdief Knuiman alsnog verrassen en leed de ploeg weer eens een onnodige 1-3 nederlaag tegen een destijds zeker niet imponerende tegenstander. Inmiddels heeft de ploeg van trainer Willem Leushuis voldoende punten bijeen vergaard om niet meer naar onder te hoeven kijken. Integendeel men denkt zelfs stiekem aan een succesje in de derde periode.

Als het aan trainer Sedat Siner ligt gaat zijn ploeg daar zeker niet aan meewerken. Hij ziet na vorige week voldoende aanknopingspunten om die plannen van de tegenstander te kunnen dwarsbomen en heeft het volste vertrouwen dat zijn ploeg het tij nog kan keren. Hij beschikt over een selectie die het nog altijd moet doen zonder de langgeblesseerden Moukouh en Sander Wirix terwijl de afgelopen zondag uitgevallen Veldhof een vraagteken is. De spelers die wel beschikbaar zijn mogen laten zien dat er voorlopig nog voldoende perspectief blijft om zich op dit niveau te handhaven.

De wedstrijd op Sportpark De Groote Wielen staat onder leiding van arbiter Luc Tissingh uit Eindhoven. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Ricardo Pieterse Muhammed Osman. Aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.