Baronie heeft nog sportief appeltje te schillen met koploper

Na het onverwachte afscheid van hoofdtrainer Martijn van Galen mag Sedat Siner het stokje overnemen om Baronie voor de Derde Divisie te behouden. Dat dit geen eenvoudige opgave zal zijn gezien de huidige stand op de ranglijst is duidelijk. Na de meest recente nederlaag bij USV Hercules gebiedt de realiteit te zeggen dat het al een hele opgave zal worden om nacompetitie veilig te stellen. Een weliswaar zware maar zeker geen onmogelijke opgave zolang spelersgroep en technische staf er maar in blijven geloven. En om te beginnen dan ook zondag maar meteen tegen koploper Ado’20. In Heemskerk leden de groenwitten een onverdiende 2-1 nederlaag vanwege een uiterst dubieuze beslissing van de scheidsrechter om ver in blessuretijd een strafschop toe te kennen aan de thuisclub. Dat onrecht zit nog steeds diep en schreeuwt om sportieve revanche. De ploeg van trainer Roy van der Mije verkeert ook niet in hun beste fase van deze competitie. Na lange tijd onaantastbaar te zijn gebleken verloren de Heemskerkers van Groene Ster thuis (0-2), bij hekkensluiter Dongen (3-2), TOGB (6-0!) en afgelopen zondag bij Hercules (4-0). Tussendoor werd in eigen huis ook nog gelijkgespeeld tegen titelconcurrent VVSB (3-3) en laagvlieger Gemert (0-0).

Voor een Baronie in goede doen lijken er dan ook kansen te liggen en hoeft het zich niet bij voorbaat neer te leggen bij een nederlaag. De vraag is wel in hoeverre de technische staf er in zal slagen om de ploeg zodanig voor te bereiden en motiveren dat een goed resultaat haalbaar is. Ook kan men zich afvragen in hoeverre het aangekondigde vertrek van een aantal basisspelers van invloed zal zijn op de mentale weerbaarheid van de Baronnen. Afgelopen dinsdag werd er geoefend tegen eersteklasser Sarto (4-2 winst) en speelde de ploeg een uitstekende tweede helft met het voetbal zoals Siner het graag wil zien. Hij voelt zich zeker geen tovenaar, maar heeft er niettemin voldoende vertrouwen in dat de ploeg in staat is om tot het uiterste te blijven strijden voor lijfsbehoud. Met het strijdplan voor komende zondag acht hij zijn ploeg tegen de koploper zeker in staat om voor een verrassing te zorgen al zal er beter moeten worden verdedigd dan in sommige voorgaande wedstrijden. Een goed resultaat zou zeker een enorme stimulans betekenen in het gevecht om lijfsbehoud. Baronie kan zondag wel weer beschikken over doelman Van Butselaar en nieuwkomer Edwards die beiden tegen Hercules vanwege ziekte nog ontbraken. Al met al biedt de wedstrijd voor de Bredase voetballiefhebber voldoende ingrediënten om een interessant en spannend voetbalduel tegemoet te kunnen zien.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Dave de Vries uit Amstelveen. Aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.