Subtopper Hercules geweldige uitdaging in gevecht om lijfsbehoud

Nu Baronie na de ongelukkige nederlaag tegen Groene Ster verzuimd heeft om aan te haken bij de onderkant van de middenmoot wordt elke wedstrijd steeds meer een gevecht op leven en dood. Tegenstander USV Hercules van komende zondag is daarmee eveneens weer een zware opgave voor de groenwitten. De Utrechters staan op een vierde plaats op de ranglijst met 43 punten uit 23 wedstrijden op ruime afstand van koploper ADO’20. Maar de ploeg van trainer René van der Kooij is samen met Blauw Geel ’38 wel in hevig gevecht om promotie via de nacompetitie af te dwingen. Afgelopen zondag liet Hercules met een 1-1- gelijkspel nog 2 kostbare punten liggen bij Gemert en zal er ongetwijfeld voor waken om niet opnieuw puntenverlies te lijden. In Breda zegevierden de Utrechters weliswaar verdiend met 2-1 maar had er voor Baronie beslist meer ingezeten. Bij UNA liet Baronie onlangs zien hoe een hoger gepositioneerde tegenstander te moeten bestrijden. Tegen Hercules zal de ploeg weer diezelfde vechtlust, teamgeest en discipline moeten tonen om tot succes te kunnen komen. Daarbij zullen de groenwitten vooral moeten waken om onnodige fouten te voorkomen, want ook tegen Groene Ster bleek maar weer eens dat een fout op dit niveau onmiddellijk wordt afgestraft. Ieder punt dat in deze fase kan worden behaald is daarom hard nodig om de strijd om lijfsbehoud niet uitzichtloos te maken.

Baronie moet het helaas nog steeds stellen zonder de langdurig geblesseerden Sander Wirix, Anouar Moukouh en doelman Joep Jacobs. Verder werd er deze week op de training met een complete selectie hard gewerkt, inclusief nieuweling Steven Edwards die tegen Groene Ster als invaller een prima indruk maakte. Trainer Martijn van Galen is er in ieder geval van overtuigd dat zijn ploeg de strijd zeker nog niet op zal geven temeer daar in de slotfase van de competitie nog cruciale wedstrijden wachten tegen de directe concurrenten. Hij rekent er dan ook op dat zijn ploeg er zondag bij Hercules weer alles aan gaat doen om tot succes te komen. Een nieuwe verrassing als bij UNA zou van harte welkom zijn!

De wedstrijd op Sportpark Voordorp in Utrecht wordt geleid door arbiter Dominique Prick uit Maastricht met assistentie van de heren Rik ter Hoeve en Dennis van Berk. Aanvang: 14:00 uur.