Baronie wacht met Groene Ster ware degradatiekraker

Na de fraaie overwinning bij subtopper UNA kruist Baronie komende zondag in eigen huis de degens met een directe concurrent. Tegenstander Groene Ster staat met 20 punten uit 22 wedstrijden weliswaar 1 punt achter Baronie op de ranglijst, maar heeft daarbij wel 1 wedstrijd minder gespeeld. Om zich uit de gevarenzone te werken is voor Baronie dan ook dringend een overwinning gewenst. Sterker nog, bij verlies zal de verrassende zege op UNA amper iets waard blijken te zijn geweest. De thuisclub zal dan ook genoodzaakt zijn om vol voor de overwinning te gaan in deze zogenoemde zespuntenwedstrijd.

Dat zal echter niet betekenen dat de ploeg van Martijn van Galen en Sedat Siner met alle risico op jacht zal gaan. De groenwitten gaven vorige week tegen UNA al blijk van een wat realistischer speelplan en zullen een dergelijk scenario ongetwijfeld ook tegen Groene Ster willen volgen. Baronie is bovendien gewaarschuwd. De Limburgers behaalden de meeste punten namelijk in uitwedstrijden. Bij koploper ADO’20 werd zelfs met 2-0 gewonnen terwijl bij VVSB met 0-0 werd gelijkgespeeld. Slechts bij Gvv Unitas (1-0) en Gemert (2-1) werd een nederlaag geleden. Dit om maar aan te geven hoe sterk de sterdragers in uitwedstrijden voor de dag kunnen komen. In Heerlerheide lagen voornamelijk dode spelmomenten ten grondslag aan een 3-1 nederlaag. Dat de Limburgers nu in de gevarenzone staan heeft het echter te wijten aan liefst 11 gelijke spelen! Baronie wacht dan ook een uiterst moeilijke strijd tegen een taaie tegenstander.

Baronietrainer Martijn van Galen is zich vooral ook bewust van de individuele kwaliteiten bij Groene Ster en stelt dan ook dat zijn ploeg de instelling zal moeten hebben als ware het een wedstrijd tegen de koploper. Indien zijn ploeg zich net als tegen UNA 100% als team weet te manifesteren dan moet succes mogelijk zijn. Baronie kan daarbij in de selectie in ieder geval weer beschikken over Aurelio van Gool en aanvoerder Jamie Kankam, die vorige week wegens ziekte verstek moest laten gaan. Niet beschikbaar zijn Yassine Mejres (vakantie) en de lang geblesseerden Sander Wirix, Jonathan van Haperen en Anouar Moukouh.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat onder leiding van arbiter Bjorn Kuiper uit Epe. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Brett Smets en Delano Kusters. Aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.