Kan Baronie tegen UNA voor verrassing zorgen?

Na de teleurstellende recente nederlagen tegen Quick (H) en Udi’19 mag Baronie komende zondag de strijd aanbinden met het Veldhovense UNA. De ploeg van trainer Harrie Gommans is al jaren een stabiele subtopper in de Derde Divisie en vertoeft daar ook dit seizoen weer. Nieuwkomer Baronie had weliswaar geen bijster hoge verwachtingen bij aanvang van dit seizoen maar stelt tot nog toe niettemin teleur. Na een aanvankelijke opleving toonden de groenwitten in de laatste wedstrijden tegen directe concurrenten om degradatie dat er hen een moeilijke strijd wacht om lijfsbehoud. UNA daarentegen is nog altijd in de strijd om nacompetitie voor promotie en lijkt na de recente overwinningen op Blauw Geel’38 en Gemert op de goede weg. De conclusie dat het zondag voor Baronie een uiterst lastige wedstrijd zal worden is dan ook eenvoudig te trekken. Vooral met spelers als Rob van Boekel (ex-FC Eindhoven en PSV), Brian Boogers (ex-Willem II), de snelle en vaardige aanvaller Sten Senders en doelman Petar Stoskovich (ex-FC Den Bosch) heeft UNA veel kwaliteit en routine in huis. De ploeg zal er bovendien op gebrand zijn om zich te revancheren voor het gelijke spel in Breda, welk resultaat door hen destijds als een nederlaag werd beschouwd.

Ondanks de moeilijke situatie waarin zijn ploeg zich bevindt is Baronietrainer Martijn van Galen erop gebrand om voor een verrassing te zorgen. UNA is een sterke tegenstander met veel lopende mensen. Baronie is zich inmiddels ervan bewust dat het vanaf nu alles in de strijd zal moeten gooien om zoveel mogelijk punten te sprokkelen. Dat betekent dat de spelers eensgezind achter elkaar moeten staan om te blijven strijden voor een goed resultaat. Een punt weghalen uit Zeelst zou in ieder geval een geweldige prestatie zijn. De technische staf kan buiten de langdurig geblesseerde spelers Sander Wirix, Jonathan van Haperen en Anouar Moukouh en de afwezige El Morabit beschikken over een nagenoeg complete selectie.

De wedstrijd op Sportpark Zeelst staat onder leiding van arbiter Rob Souwen uit Tilburg. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Ekrem Senal en Gijs Jacobs. Aanvang van de wedstrijd is 14.30 uur.