Tegen hekkensluiter Udi’19 telt alleen de volle winst

Na de zeperd van vorige week bij Quick (H), waar Baronie zich door 10 Hagenezen liet verrassen, staat de ploeg zondag voor de enorme uitdaging om de punten in eigen huis te houden. Dat zou niet alleen een prachtige revanche zijn maar inmiddels bittere noodzaak om niet in direct degradatiegevaar te geraken. De vraag is natuurlijk of de ploeg van Martijn van Galen en Sedat Siner in staat is om zich weer op te richten en de weg terug naar boven in te slaan. Na een opleving vlak voor de winterstop, waarbij uit 4 wedstrijden 6 punten werden gepeurd, lijkt het met de Baronnen de laatste weken met nederlagen tegen Oss’20 (1-0) en Quick (5-3) weer de verkeerde kant op te gaan.

Bij Udi’19 gaat het ook niet bepaald crescendo. Het team van trainer Lodewijk de Kruif is na de nederlagen tegen Blauw Geel ’38 (1-0) en afgelopen zondag thuis tegen Gemert (0-1) nu met 10 punten uit 20 wedstrijden op de onderste plaats van de ranglijst beland. De Udenaren zijn kwalitatief vaak gelijkwaardig aan hun tegenstander maar vergeten zich even vaak te belonen. Waar hebben we dit meer gehoord…………..? In Uden versloeg Udi’19 de groenwitten geheel tegen de verhouding in nog met 1-0. Die wedstrijd moet iedere Baron nog altijd op het netvlies staan. Baronie was in de tweede helft heer en meester maar miste de ene na de andere kans inclusief een strafschop, terwijl liefst vier keer paal en laat werden getroffen. De enige kans die de thuisclub destijds kreeg betekende ook gelijk de genadeslag. Het spreekt voor zich dat iedere Baroniespeler er op gebrand zal zijn om dit zondag op eigen veld recht te zetten.

De laatste thuiswedstrijd tegen JOS Watergraafsmeer leverde met veel strijd een 2-0 overwinning op. Trainer Martijn van Galen hoopt dat zijn ploeg hieruit het nodige vertrouwen zal putten om tegen Udi’19 opnieuw voor puntenwinst te gaan. Hij kan in ieder geval wel weer beschikken over doelman Michel van Butselaar die is hersteld van zijn ziekte. Ook Bram Umar, die vorige week wegens droeve familieomstandigheden verstek moest laten gaan, behoort weer tot de selectie. Wie nog altijd niet tot de selectie behoren zijn de geblesseerden Sander Wirix, Anouar Moukouh en nieuweling Jonathan van Haperen terwijl Aurelia van Gool en Jurik Zimmerman nog vraagtekens zijn. De toeschouwers mogen in ieder geval een interessante en spannende strijd tegemoetzien tussen twee ploegen die alles op alles zullen zetten om deze zespuntenstrijd in haar voordeel te beslissen.

De wedstrijd zal worden geleid door arbiter Max Kok uit Maastricht. Hij zal daarbij worden geassisteerd door de heren Tuncay Balta en Sander Verboven. Aanvang van de wedstrijd is 14:00 uur.