Baronie slaat tegen 10 man de plank volledig mis

Wie had gedacht vanmiddag een spannende strijd tussen 2 degradatiekandidaten tegemoet te kunnen zien kwam helaas bedrogen uit. Quick had zelfs met een man minder geen enkele moeite met een zwak spelend Baronie dat de thuisclub bovendien in het zadel hielp met apathisch verdedigen. Al na zes minuten kwam Baronie op achterstand toen de moederziel alleen staande Van der Heiden van even buiten het strafschopgebied volkomen ongehinderd mocht aanleggen. De Bredase defensie stond erbij en keek ernaar terwijl ook doelman Jacobs (invaller voor de zieke Van Butselaar) aan de grond genageld bleef staan om de zeker niet onhoudbare inzet te keren 1-0. Enkele minuten later leek Baronie al weer op gelijke hoogte te komen. Townsend stak Mejres weg die vervolgens de meegekomen De Graauw in vrije positie manoeuvreerde. Diens inzet werd door de debuterende 18-jarige doelman Hegie echter ternauwernood tot corner verwerkt. Nadat eerst nog een vrije trap van De Grauw ruim over het Haagse doel was gevlogen was het aan de andere kant Dijkhuizen die op aangeven van Van der Heiden in riante positie eveneens te hoog richtte. Amper bekomen van de schrik verscheen diezelfde Dijkhuizen alleen voor Baroniedoelman Jacobs die dit keer echter wel attent was en met de voet redding wist te brengen. Het lot leek Baronie even later zelfs gunstig gezind toen Dijkhuizen rood kreeg na een forse overtreding op El Morabit en de thuisclub met 10 man verder moest. Wat er vervolgens gebeurde was eigenlijk symptomatisch voor het Bredase spel deze middag. Want nauwelijks een minuut later werd Bouyaouzan door de Bredase defensie geen strobreed in de weg gelegd om de voorsprong van zijn ploeg uit te breiden 2-0. Het antwoord van de groenwitten kwam echter snel toen Mejres een corner van De Graauw bij de tweede paal eenvoudig wist binnen te knikken 2-1. De wedstrijd leek daarmee weer geheel open totdat een corner van Bouyaouzan over doelman Jacobs bij de tweede paal binnenviel 3-1. Op slag van rust werd het zelfs nog erger voor de bezoekers. Townsend beging een overtreding even buiten het strafschopgebied waarna Van der Heiden zich achter de bal zette. Diens zwakke inzet leek een eenvoudige prooi te worden voor Jacobs die de bal echter losliet waarna Grabazis de rebound van dichtbij binnenwerkte 4-1.

Na rust probeerden de bezoekers wanhopig de bakens te verzetten, maar verder dan een venijnig schot van Mohammad dat rakelings naast vloog kwam men niet. De gifbeker bleek vervolgens nog niet helemaal leeg. Townsend stopte Van Haaften binnen het strafschopgebied af, maar deed dat in de ogen van arbiter Tiesinga op onreglementaire wijze. De wat gemakkelijk toegekende strafschop bleek daarna geen probleem voor Van der Heiden 5-1. Het was in feite de genadeslag voor Baronie dat niettemin voor een beter resultaat bleef strijden. Een poging van Mohammad werd gelost door Quickdoelman Hegie waarna de rebound van De Graauw door de doelman tot corner werd verwerkt terwijl diezelfde De Graauw ook nog de lat trof. In de slotfase slaagde Baronie toch nog erin om de stand een wat draaglijker aanzien te geven. Eerst was het Schuit die de rebound uit een vrije trap van De Graauw wist te benutten 5-2. De Graauw zelf zorgde tenslotte via de onderkant van de lat nog voor het laatste Bredase wapenfeit 5-3. Die goals kwamen echter te laat om de wedstrijd, welke in feite al in de eerste helft werd verloren, alsnog te doen keren. De ploeg zal zich nu snel moeten herpakken om volgende week directe concurrent Udi’19 terug te kunnen wijzen.

Toeschouwers: 150

Scheidsrechter: Robbie Tiesinga

Scoreverloop: 6. Frank van der Heiden 1-0, 22. Rachid Bouyaouzan 2-0, 25. Yassine Mejres 2-1, 36. Rachid Bouyaouzan 3-1, 45+1 Augustas Grabazis 4-1, 63. Frank van der Heiden 5-1 (penalty), 80. Mark Schuit 5-2, 90+2 Noël de Graauw 5-3

Cornerverhouding: 2-7