Opnieuw zespuntenwedstrijd voor Baronie

Met de stimulerende gedachte dat er ondanks een gebrek aan goed voetbal met veel inzet en strijd niettemin ook punten kunnen worden vergaard gaat Baronie komende zondag naar het Haagse Quick. In Breda werd Baronie door de ploeg van trainer Paul van der Zwaan met 0-4 meedogenloos afgestraft en bleek dat resultaat de start van een negatieve reeks. Persoonlijke fouten bij de Baronnen hielpen de tegenstander destijds eenvoudig in het zadel waarna de thuisclub nooit meer in de wedstrijd kwam een en een kansloze nederlaag moest ondergaan. Na de verdiende winst van afgelopen zondag tegen JOS Watergraafsmeer is het goede gevoel bij Baronie hopelijk weer enigszins teruggekeerd. Verlies bij concurrent Quick (H) is eigenlijk geen optie. De Hagenaars staan met 20 punten uit 20 wedstrijden op een twaalfde plaats op de ranglijst en daarmee eveneens in de gevarenzone. Baronie staat daar slechts twee punten onder en kan bij winst dus goede zaken doen door over Quick (H) heen te gaan. Wanneer de groenwitten weer het karakter en teamspirit van de wedstrijden tegen Oss’20 en JOS kunnen opbrengen dan liggen er altijd kansen volgens Baronietrainer Martijn van Galen. In normale doen zijn beide ploegen aan elkaar gewaagd zodat een open wedstrijd kan worden verwacht. De vraag daarbij is welke van de twee ploegen bereid is het meeste risico te nemen.

Quick (H) verloor de laatste 3 wedstrijden (Gemert uit 2-1, Blauw Geel ‘38 thuis 0-1 en VVSB uit 2-1) en zakte daarmee vanuit de veilige middenmoot af naar de gevarenzone. De geroutineerde Hagenaars realiseren zich ongetwijfeld dat zij bij een overwinning op Baronie weer even wat ruimer kunnen ademhalen. De verwachting mag dan ook zijn dat de ploeg zeker vanaf het begin aanvallend zal zijn ingesteld om de wedstrijd zo snel mogelijk naar zich toe te trekken. Baronie is dan ook gewaarschuwd en zal daarop een passend antwoord moeten zien te vinden. Een belangrijke taak is daarmee weggelegd voor de Bredase defensie welke Quick (H) aanvoerder en topscorer (10 goals) Frank van der Heiden in bedwang zal dienen te houden. Het publiek mag in ieder geval uitkijken naar een interessante en spannende ontmoeting tussen twee ploegen die zich ervan bewust zijn dat een overwinning wonderen kan doen bij het verdere verloop van deze competitie.

De wedstrijd op Sportpark Nieuw Hanenburg in Den Haag zal worden geleid door arbiter Robbie Tiesinga die zal worden geassisteerd door de heren Onno Koster en Gijs van Hout. Aanvang van de wedstrijd is 14:00 uur.