Strijdend Baronie in blessuretijd ten onder

In een troosteloze entourage op een bijveld voor amper 50 toeschouwers leed Baronie een onfortuinlijke nederlaag. Omdat het natuurgras van het Osse hoofdveld was afgekeurd werd de wedstrijd noodgedwongen gespeeld op het kunstgras van het naastgelegen veld. Op een lastig te bespelen mat maakten beide ploegen er niettemin een aardig kijkspel van. Zowel de thuisclub als Baronie lieten bij vlagen alleraardigst combinatievoetbal zien aan de schaars opgekomen toeschouwers die de moeite hadden genomen om de snijdende kou te trotseren. De groenwitten moesten aantreden zonder de zieke Umar en de geblesseerden Mejres en Sander Wirix, terwijl ook nieuweling Van Haperen moest toekijken vanwege een deze week op de training opgelopen kwetsuur. Daartegenover stond de rentree van Aurelia van Gool die maandenlang geblesseerd buitenspel stond. De groenwitten begonnen niettemin agressief aan de wedstrijd en eisten de eerste goede kans op. Uit een corner van Townsend viel de bal voor de voeten van Veldhof die het doel echter niet kon vinden. Na een prima actie van Mohammad kreeg ook Townsend een mogelijkheid maar Oss’20-doelman Hoefnagels liet zich niet verschalken en verwerkte het venijnige schot tot corner. Ook een inzet van De Graauw na goed voorbereidend werk van Zimmerman kon geen genade vinden bij de Osse sluitpost. Het grootste gevaar kwam echter van de thuisclub toen Oztoprak de bal vrij kon inschieten, maar Baroniedoelman Van Butselaar diens inzet op formidabele wijze tot corner wist te verwerken. Bij die aansluitende corner stond Townsend vervolgens op de goede plek om zijn doelman te assisteren. Het slotakkoord was vlak voor rust voor de bezoekers toen Vermeulen uit een nieuwe corner van Townsend dicht bij de openingstreffer was.

Nadat beide ploegen elkaar in het eerste bedrijf nauwelijks een duimbreed hadden toegegeven was het Baronie dat vlak na rust uit de startblokken schoot. Na een vloeiende aanval over vele schijven vond El Morabit de diepgaande Mohammad die echter rakelings naast knalde. Niet veel later waren het opnieuw de bezoekers die kansrijk waren. Na een fraaie combinatie tussen Townsend en Mohammad volgde een snoeiharde voorzet waarbij de Osse doelman kansloos was maar er geen Bredase voet werd gevonden om er tegen aan te lopen. Na een kwartier in de tweede helft nam de thuisclub het initiatief langzamerhand over en moesten de bezoekers terug. Van Ballegooij teisterde de Bredase paal waarna El Morabit bij een tegenstoot de bal net achter hem kreeg om een aanval succesvol te kunnen afronden. Vervolgens werd Mohammad binnen de zestienmeterlijn ten val gebracht maar vond de overigens prima leidende arbiter Van Leeuwen het niet nodig om naar de stip te wijzen. De thuisclub werd hierna steeds dominanter en leek op voorsprong te komen toen de lepe routinier De Groot een niet te missen kans kreeg. Tot zijn eigen ontgoocheling schoot hij de panklare bal echter naast het heiligdom van Van Butselaar. Oss’20 vergrootte de druk in de slotfase tegen een steeds vermoeider ogende tegenstander en kreeg uiteindelijk in blessuretijd alsnog de beloning. Een voorzet vanaf links werd door Kankam licht getoucheerd waardoor de vast staande Van Gool de bal op zijn schouder kreeg. De terugspringende bal viel voor de voeten van Oss’20-aanvaller Peltzer die weinig moeite had om van dichtbij het vonnis te voltrekken 1-0. Een enorme domper natuurlijk voor de fel strijdende en bij vlagen ook prima spelende Baronnen. In de paar resterende minuten van de blessuretijd drong Baronie nog vertwijfeld aan maar wist het geen uitgespeelde mogelijkheden meer te creëren. Ondanks de teleurstelling over het puntverlies kan Baronie terugzien op een goede wedstrijd die perspectief biedt voor de komende wedstrijden. Vooral het uitstekende spel van centrumverdediger Van Gool, maar ook van een weer ouderwets keepende Van Butselaar, moeten de ploeg het nodige vertrouwen geven voor de belangrijke wedstrijd volgende week tegen JOS Watergraafsmeer.

Toeschouwers: 50

Scheidsrechter: Lars van Leeuwen – Amsterdam

Cornerverhouding: 10 – 6

Scoreverloop: 90 + 2. Jos Peltzer 1-0