Oss’20 is eerste finale van 16 wedstrijden

Na een teleurstellende eerste competitiehelft begint Baronie zondag bij Oss’20 aan de terugronde. De eerste wedstrijd van die terugronde was overigens tevens de laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen HSC’21, welke met een ruime 3-0 nederlaag in een regelrechte domper eindigde. Een enorme tegenvaller omdat in de vier ongeslagen wedstrijden daarvoor zich een duidelijk teken van herstel had aangekondigd. Om het allemaal in een nog somberder daglicht te stellen volgde er daarna de teleurstelling over het niet verlengen van de contracten met de technische staf. Er wordt dan ook met grote belangstelling uitgekeken hoe vooral de spelersgroep hiermee om zal gaan. Hopelijk gaat die alles in het werk stellen om de trainers Martijn van Galen en Sedat Siner een waardig afscheid te gunnen door handhaving in de Derde Divisie te bewerkstelligen. De eerste tekenen daarop lijken in ieder geval gunstig. Afgelopen dinsdag versloeg Baronie in een prima gespeelde oefenwedstrijd eersteklasser SC ’t Zand met 4-1. (doelpunten Jens Wirix 2x, Mark schuit 1x en Max Denisov 1x)

Baronie gaat zondag wel met revanchegevoelens naar Oss om de onnodige 2-1 thuisnederlaag recht te zetten. Een overigens prachtig Oostbrabants afstandsschot deed de thuisclub in de slotfase alsnog de das om. De ploeg van trainer Roy de Haan staat momenteel met 24 punten uit 18 wedstrijden op een voor hen toch enigszins teleurstellende negende positie op de ranglijst. Een overwinning op Baronie zal voor Oss’20 daarom een prima stimulans zijn om de weg naar boven terug te vinden. Met spelers als good-old Tony de Groot, topscorer Jos Peltzer (9 goals) en Rob van Sonsbeek beschikt men over veel kwaliteit en vooral ervaring. Vooral dat laatste gaf destijds in Breda uiteindelijk ook de doorslag.

Baronie staat zondag dan ook voor een lastige opgave. De selectie is in de winterstop weliswaar aangevuld met middenvelder Jonatan van Haperen maar mist voorlopig nog de geblesseerde Sander Wirix. Na een meniscusoperatie begint hij volgende week aan zijn revalidatie waarbij hij hoopt begin maart zijn rentree te kunnen maken. Verder ontbreekt de geblesseerde Anouar Moukouh en is Yassine Mejres nog een vraagteken. Wel keert Aurelio van Gool na langdurig blessureleed terug in de selectie. De spelers moeten nu laten zien dat zij de juiste instelling hebben om zichzelf maar vooral hun trainers met een goed resultaat in Oss te belonen.

De wedstrijd op Sportpark De Rosheuvel in Oss staat onder leiding van arbiter Lars van Leeuwen uit Amsterdam. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Iwan Larijn en Joey Langenberg. Aanvang van de wedstrijd is 14:00 uur.