Sponsor van de maand januari

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand januari staat in het teken van texasbarandgrill. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuilgaan. Wij spraken met General Manager Maikel ten Berge.

1. De geschiedenis:
In 2020 waren twee ondernemers toe aan een nieuwe uitdaging om in een geheel nieuw en gedurfd horecaconcept te investeren. Er werd als pilot in Terheijden een authentiek Texaans restaurant geopend waarin de gast zich bij binnenkomst meteen in Texas moet wanen. Zodra dit concept verder is ontwikkeld volgen identieke vestigingen in Eindhoven, Tilburg en Den Bosch.

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk?
Vooral de uitdaging om een geheel nieuwe en bijzondere horecatak te kunnen introduceren spreekt Maikel enorm aan. Het werken op een prachtige buiten locatie, met een grote diversiteit aan mooie producten waarmee het bedrijf zich kan onderscheiden, is voor hem iedere dag weer een waar genoegen. Hij ziet bovendien enorm veel potentie in dit project. Apetrots is hij op zijn Oklahoma Smoker, een speciaal ontworpen culinair instrument om optimaal mee te kunnen koken, roken, barbecueën of grillen.

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou uit?
In de ochtenduren werkt Maikel zijn boekhouding bij en maakt hij de planning. Tijdens de spitsuren van het restaurant bevindt hij zich vanzelfsprekend op de werkvloer om samen met zijn team het zijn gasten zo goed mogelijk naar de zin te maken. Na sluitingstijd wordt er natuurlijk mee opgeruimd en is bij thuiskomst de klok meestal meer dan rond.

4. Wat betekent voetbal voor het bedrijf?
Daar heeft Maikel eerlijk gezegd nooit echt over nagedacht. Nu hij echter met zijn bedrijf vv Baronie ondersteunt is hij zich vanzelfsprekend meer hiervoor gaan interesseren. Hij is daarbij zelfs van mening dat Baronie een voortrekkersrol kan vervullen bij zijn beoogde doelgroep.

5. Hoe lang is Texas Bar & Grill al sponsor van vv Baronie?
Het bedrijf steunt sedert dit nieuwe seizoen onze vereniging.
.
6. Op welke wijze doet Texas Bar & Grill aan sponsoring?
Men is inmiddels lid van de Businessclub, heeft een boarding op het hoofdveld, staat met haar naam op de achterkant van het wedstrijdshirt en op de inloopshirts van Baronie Heren 1, heeft de wedstrijdbal gesponsord en sponsort sinds kort een cadeaubon voor de “man of the match” bij thuiswedstrijden van Baronie Heren 1.

7. Waarom sponsort Texas Bar & Grill onze vereniging?
Na contact met dorpsgenoot en voorzitter van de Businessclub Dirk Eikemans hoopt men dat vv Baronie voor meer naamsbekendheid in de regio kan zorgen. Daarbij gelooft men in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen in een win-win situatie.

8. Kun je als eigenaar zelf nog sportieve prestaties overleggen?
Maikel bevindt zich graag op de golfbaan, maar heeft daar nu de tijd niet meer voor. Wel trekt hij er regelmatig op uit met zijn hond en mountainbike. Als bosrandbewoner mag hij bovendien graag gaan wandelen.

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk?
Met vrouw, 2 kinderen en een hond brengt Maikel veel tijd met zijn familie door. Daarnaast is koken met vrienden een grote hobby.

10. Wat vind je van de huidige prestaties van Baronie in de Derde Divisie?
Maikel is tot op heden helaas nog niet in de gelegenheid geweest om wedstrijden bij te wonen. Hij belooft echter na de winterstop tijd vrij te gaan maken om zijn favoriete club aan te komen moedigen. Dat zal ook hard nodig zijn wil Baronie zich dit seizoen op dit niveau handhaven.