Baronie moet tegen DEM op jacht naar driepunter

Na drie wedstrijden ongeslagen te zijn gebleven lijkt het groenwitte tij wat te keren. Maar met daarbij twee gelijke spelen schiet het qua puntenaantal natuurlijk nog niet erg op. Het is dan ook zaak om zondag tegen het Beverwijkse Rkvv DEM deze keer wel de volle winst te pakken. Baronietrainer Martijn van Galen is dan ook heel uitgesproken en wil dat zijn spelers deze wedstrijd als een heuse finale benaderen. Met volgende week nog een thuiswedstrijd voor de boeg tegen HSC’21 zou Baronie voor de winterstop dan een heuse stap richting de langgerekte veilige middenmoot kunnen maken.

Baronie en DEM speelden nooit eerder tegen elkaar. Trainer Özkan Özmen moet voor zijn tactische benadering, evenals zijn Bredase collega, daarom afgaan op informatie van derden. Zijn ploeg lijkt vooral in fysiek opzicht een lastig te bespelen opponent. Bovendien beschikt DEM met Nigel Daniels, Timo Wolters en routinier Thom de Vries over een makkelijk scorende aanvalslinie. Vorige week waren de Beverwijkers thuis met 3-0 Gemert nog ruim de baas. De wedstrijden daarvoor leverden bij JOS Watergraafsmeer en Blauw Geel ‘38 een verdienstelijk 1-1 gelijkspel op, zodat ook de tegenstander van zondag nu drie achtereenvolgende wedstrijden ongeslagen is. Het lijkt er daarom op dat beide ploegen min of meer aan elkaar gewaagd zullen zijn en details de wedstrijd wel eens zouden kunnen beslissen.

Baronietrainer Martijn van Galen kan zondag helaas niet beschikken over alleskunner Sander Wirix die aan zijn meniscus dient te worden geopereerd. Ook Anouar Moukouh en Mark Schuit zijn niet beschikbaar terwijl de zieke Jens Wirix nog een vraagteken vormt. Daar staat tegenover dat David Vermeulen en Timo Townsend er wel weer bij zullen zijn. Het belang van deze wedstrijd is voor de groenwitten in ieder geval volkomen duidelijk zodat een fel strijdend Baronie mag worden verwacht.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Bjorn Kuiper uit Epe, die wordt geassisteerd door de heren Theo Beemsterboer en Maik Schrama. Aanvang: 14:00 uur