SPONSOR VAN DE MAAND DECEMBER

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand december staat in het teken van http://rotsvast.nl Breda. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuilgaan. Wij spraken met eigenaar Douwe Weerstra.

1. De geschiedenis:
Rotsvast staat officieel voor ‘Rotterdams vastgoed’, kan bogen op ruim 30 jaar historie én speelt al heel lang een belangrijke rol in het zakelijke leven van Douwe Weerstra. Die startte een kleine 25 jaar geleden als franchisenemer in Breda, voegde daar later een vestiging in Middelburg aan toe en heeft inmiddels óók een dependance in Bergen op Zoom onder zijn hoede. Weerstra was bovendien één van de ondernemers die het merk Rotsvast overnam en omvormde tot een coöperatie. Die telt landelijk een twintigtal kantoren, Als grootste landelijke speler op het gebied van de particuliere verhuur is Rotsvast door heel Nederland heen een betrokken en herkenbare partij. “Wij willen een kwaliteitsmerk zijn”, Rotsvast regelt zowel de verhuur, de eventuele verkoop als het woningbeheer. In Breda beheert Rotsvast bijvoorbeeld het kleurrijke studentencomplex T63 aan de Tramsingel, met ruim 200 studentenstudio’s onder één dak.

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk?
De diversiteit aan mensen, het samenwerken met collega’s, familie en klanten maakt het werk leuk. Bovendien is het steeds weer een enorme uitdaging om de aanpassing op de onroerendgoedmarkt het hoofd te kunnen bieden. Daarbij heeft hij enorm veel schik in het kantoorbeheer. Het is fijn om te zien hoe goed iedereen in het werk functioneert en bij te sturen indien dat nodig is.

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou uit?
Douwe heeft zijn vaste dagen op kantoor in Breda en brengt daarnaast 2 dagen door op het kantoor in Middelburg of Bergen op Zoom. Op woensdag trekt hij er vaak landelijk op uit om de grotere klanten te bezoeken. Het is wel duidelijk dat hij geen 8 tot 5 baan heeft.

4. Wat betekent voetbal voor het bedrijf?
Douwe komt zelf uit een echte hockeyfamilie, maar is tevens een voetballiefhebber die graag de banden aanhaalt met NAC Breda en vv Baronie.

5. Hoe lang is Rotsvast al sponsor van vv Baronie?
Het bedrijf ondersteunt onze vereniging met een enkele tussenpoos in totaal al zo’n 15 jaar lang.

6. Op welke wijze doet Rotsvast aan sponsoring?
Rotsvast was in het verleden kledingsponsor en inmiddels een gewaardeerd lid van de Businessclub. Onlangs heeft het bedrijf in samenwerking met Balemans Bouwbedrijf het watertappunt bij de achterste kleedkamers gesponsord.

7. Waarom sponsort men Baronie?
Douwe is een echte sportfanaat in de meest pure zin van het woord. Hockey is zijn passie, maar ook het voetbal draagt hij een warm hart toe. Baronie beschouwt hij net als NAC Breda als een klassieke club die op een hoog niveau acteert. Zijn betrokkenheid is bovendien ingegeven door zijn zoon die in Baronie JO15-1 speelt.

8. Kun je als eigenaar zelf nog sportieve prestaties overleggen?
Douwe heeft ook zelf nog gevoetbald. Tot zijn vijftiende speelde hij bij Taxandria in Oisterwijk. Daarna gaf hij zich definitief over aan het hockey waarbij hij op hoog niveau speelde. Zo speelde hij jaren in de Hoofdklasse met Klein Zwitserland waarmee hij in 1994 zelfs de play offs om het Nederlands kampioenschap bereikte. Nog altijd speelt hij bij de veteranen in de landelijke Hoofdklasse. Onlangs werd hij met het Nederlandse veteranenteam in Zuid-Afrika zelfs nog wereldkampioen. Een prestatie waar hij met recht trots op mag zijn.

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk?
Douwe besteedt veel tijd aan zijn gezin dat bestaat uit echtgenote Natalie, dochter Klaasje van 16, zoon Ties van 14 en hond Guus. Daarnaast heeft hij zich gestort op het steeds populairder wordende padellen en houdt hij zich als rasechte Fries ook nog met schaatsen bezig. Voor de tijd die overblijft mag hij met zijn Bourgondische inborst graag met zijn vrienden op pad gaan.

10. Wat vind je van de huidige prestaties van Baronie in de Derde Divisie?
Het is jammer dat Baronie na een prima start zo’n sterke terugval kende waardoor het nu in de onderste regionen bivakkeert. Douwe vertrouwt er echter op dat de ploeg zich zal herstellen en handhaving op het huidige niveau zal weten te bewerkstelligen. Hij lijkt daarmee over een vooruitziende blik te beschikken, want sinds dit interview is de ploeg inmiddels al 3 wedstrijden ongeslagen!