Baronie staat tegen Unitas voor enorme uitdaging

Komende zondag wacht Baronie de moeilijke uitwedstrijd bij Gvv Unitas in Gorinchem. Wanneer we af moeten gaan op de wedstrijdstatistieken uit het verleden dan zijn die niet bepaald bemoedigend. De groenwitten wonnen namelijk nog nooit een uitwedstrijd bij de Gorkummers. Maar statistieken zijn niet bepalend voor een goed resultaat. Sterker nog ze zijn er om doorbroken te worden. Nu Baronie de laatste weken eindelijk weer in betere doen lijkt is dit dan ook het moment om aan die overwinningenreeks van Unitas een einde te maken. Die opgave is niet bepaald eenvoudig maar zeker niet onmogelijk. Zolang de selectie van Martijn van Galen en Sedat Siner het nodige vertrouwen in eigen kunnen weet te behouden moet een goed resultaat haalbaar zijn. Baronietrainer Van Galen is er in ieder geval van overtuigd dat zijn spelers mits gedisciplineerd en met optimale inzet spelend voor een verrassing kunnen zorgen. Een beetje geluk afdwingen kan dan wel eens doorslaggevend zijn.

Unitas bezet momenteel de zesde plaats op de ranglijst met 25 punten uit 15 wedstrijden. Afgelopen week won het met 3-2 bij Gemert, maar in thuiswedstrijden is de ploeg zeker niet ongenaakbaar. Zo verloor het van Blauw Geel (1-3), Ado’20 (1-3) en HSC’21 (0-1) en speelde het gelijk tegen DEM (0-0). De ploeg van trainer Hans de Jong is mentaal sterk en maakt daarom over het algemeen een volwassen indruk. Met topscorer (15 goals!) en voormalig Dongenspeler Robert Mutzers beschikt zijn team bovendien over een belangrijke pion die al in vele wedstrijden beslissend is geweest. Het is zondag echter aan Baronie om te tonen dat lijfsbehoud te allen tijde voorop staat en daarvoor alles uit de kast wenst te halen.

De wedstrijd op Sportpark Molenvliet in Gorinchem wordt geleid door arbiter Luca Cantineau uit Voorburg die wordt geassisteerd door Ekrem Senal en Onno Koster. De aftrap is om 14:00 uur.