Baronie brengt na zege op Gemert hoop terug

Na negen opeenvolgende nederlagen smaakte Baronie eindelijk weer eens het zoet van de overwinning. Daar zag het in de beginfase overigens niet naar uit. De thuisclub, zonder Vermeulen en Mohammad, bleek bevangen van de zenuwen door de druk die boven de ploeg hing. Puntverlies zou geen optie zijn en die gedachte leek de thuisclub te verlammen. Want in het eerste kwartier gaf de ploeg verschillende mogelijkheden aan de tegenstander om op voorsprong te komen. Het begon bij de doorgaans betrouwbare doelman Van Butselaar die zomaar een bal in de voeten van de tegenstander plaatste maar Veldhof tijdig zag herstellen. De Bredase verdediging zag er in die fase enigszins onbeholpen uit en zag Jacobs en Illidge prima mogelijkheden verprutsen. Geheel tegen de verhouding in kwam de thuisclub echter aan de leiding. Bij de eerste de beste goede aanval vond Umar zijn compaan El Morabit. Die had goed oog voor de inkomende De Graauw die vervolgens van even buiten het strafschopgebied de bal in de Gemertse kruising deed belanden 1-0. Die treffer deed het vertrouwen van de thuisclub duidelijk goed, want plotseling was het Baronie dat de boventoon voerde. Zo was de uitstekend spelend Zimmerman met een lob vanaf dertig meter dicht bij een treffer en zag Umar een afstandsschot ternauwernood tot corner worden verwerkt door Gemertdoelman Tielemans. Uit corners van Townsend waren het El Morabit en De Graauw die vervolgens dicht bij een tweede treffer waren. Het dichtst bij die treffer waren Mejres en Sander Wirix die een prima voorzet van Zimmerman echter niet konden verzilveren.

Na de hervatting was het opnieuw de thuisclub die het initiatief nam. Nadat Zimmerman het doel na een fraaie pass Van Veldhof had gemist was het Sander Wirix die na weer een voorzet van Zimmerman knalhard de kruising raakte. Die meer dan verdiende tweede treffer kon dan ook niet uitblijven. Na een uitzonderlijk fraaie aanval via De Graauw en Zimmerman was het Sander Wirix die broertje Jens op fraaie wijze voor 2-0 liet zorgen. De Gemertse frustratie nam toe en Lammers mocht na een fikse overtreding op plaaggeest Zimmerman de kleedkamer opzoeken. Met nog slechts 10 man werd het voor Gemert helemaal een moeilijke opgave. Het enige dat de thuisclub zichzelf daarna mocht verwijten is dat het de score niet optimaal opvoerde. Prima aanvallen werden te ver doorgevoerd terwijl een resolute afronding ongetwijfeld meer resultaat zou hebben opgeleverd. De opgebloeide Jens Wirix mikte net te hoog terwijl broer Sander nog de Gemertse paal raakte. Uitblinker Veldhof zag zijn inzet worden gekeerd door doelman Tielemans waarna invaller Moukouh alsnog voor het slotakkoord zorgde. Na een prima interceptie op het middenveld besloot hij zelf voor de knappe afronding te zorgen nadat hij had moeten constateren dat er geen hulptroepen waren meegekomen 3-0.

Deze knappe overwinning biedt in ieder geval weer hoop voor de toekomst en vooral omdat de ploeg bij vlagen het oude Baronie weer eens liet zien. Wanneer volgende week ook Dongen kan worden bedwongen mogen de groenwitten weer met vertrouwen omhoog en in de toekomst kijken.

Ruststand:1-0 Eindstand: 3-0

Toeschouwers: 250

Scheidsrechter: Johan Jensch – Almere

Cornerverhouding: 7-2

Scoreverloop: 13. Noël de Graauw 1-0, 58. Jens Wirix 2-0, 89. Anouar Moukouh 3-0
Opstelling Baronie: Michel van Butselaar, Bram Umar, Aart Veldhof, Jamie Kankam, Timo Townsend, Sander Wirix, Jawad El Morabit (88. Omar el Kaddouri), Noël de Graauw (65. geel – 78. Mark Schuit), Jens Wirix, Yassine Mejres (67. Anouar Moukouh) Jurik Zimmerman.