Duel tegen concurrent Gemert van cruciaal belang

Na negen achtereenvolgende nederlagen is Baronie inmiddels op de voorlaatste plaats beland. Omdat er 2 ploegen rechtstreeks degraderen en er 2 in een nacompetitie tegen degradatie moeten vechten is de blik nu gericht op plaats 14. Op die positie bevindt zich Gemert met 14 punten. Toevallig maar zeker ook opmerkelijk genoeg de tegenstander van komende zondag. Baronie volgt met 7 punten achterstand op gepaste afstand zodat het belang van deze wedstrijd voor beide ploegen wel duidelijk is. Zeker voor de groenwitten die bij een nederlaag voor een schier onmogelijke taak om handhaving komen te staan.

Ook bij oude bekende Gemert gaat het echter niet allemaal crescendo. Deed men vorig seizoen nog tot de laatste dag mee om de titel, nu maakt men zich inmiddels zorgen om de lage klassering. Een klassering waaraan men zeker niet gewend is. Niettemin zal Gemert zich gesterkt voelen door de resultaten van de laatste 2 wedstrijden. Thuis werd na een hele reeks nederlagen met 1-1 gelijkgespeeld tegen Blauw Geel’38, terwijl rode lantaarndrager Dongen met 1-0 werd bedwongen. De ploeg van trainer Reinald Boeren zal hiermee ongetwijfeld weer het nodige vertrouwen hebben getankt iets wat bij Baronie tot op heden maar niet wil lukken. Om uit die impasse te geraken zal de equipe van Van Galen en Siner zichzelf flink pijn moeten doen. Gedurende 90 minuten tot het gaatje gaan om van net niet nu eens net wel te maken. Het kan zo maar eens de gewenste ommekeer brengen waar iedereen die van Baronie houdt met smart op zit te wachten. In de recente wedstrijden tegen VVSB en Blauw Geel ’38 heeft de ploeg aangetoond om over voldoende voetballende kwaliteiten te beschikken om zich op dit niveau te kunnen handhaven. Zondag zal moeten blijken in hoeverre die verwachtingen kunnen worden ingelost. Het publiek krijgt daarmee in ieder geval een interessante wedstrijd voorgeschoteld waarbij de spanning om te snijden zal zijn.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Maurice Paarhuis uit Hellendoorn. Aanvang: 14:00 uur