Baronie te laat in de achtervolging

Het verschil tussen bovenin en onderin spelen is dat het geluk vaak wordt afgedwongen door de ploeg die bovenin speelt. Die stelling deed ook nu weer opgeld, want opnieuw speelde Baronie ook tegen runner up Blauw Geel ’38 geen slechte wedstrijd. Zeker in de eerste helft gingen beide partijen gelijk tegen elkaar op. De thuisclub begon weliswaar wat beter aan de wedstrijd en dwong binnen enkele minuten een dot van een kans af. Vanaf amper 2 meter was deze echter niet besteed aan Van der Zanden die recht in de handen van Baroniedoelman Michel van Butselaar schoot. Na een kwartier kwam Baronie echter beter in de wedstrijd. Dat resulteerde in een grote kans voor de meegekomen verdediger Kankam die een vrije trap van de prima spelende Townsend in vrije positie naast het vijandelijke doel knikte. Even later moest Van Butselaar voor een tweede keer in het geweer komen bij een lastige stuit van Boonstoppel. In de slotfase van de eerste helft rammelden de groenwitten een aantal malen aan de Veghelse poort, maar een fraaie volley van El Morabit vloog over de lat, terwijl een prima combinatie tussen de gebroeders Wirix niet meer opleverde dan een corner.

Na rust was het de thuisclub die in de inmiddels gutsende regen opnieuw als eerste gevaarlijk was. Ditmaal leverde het echter wel een doelpunt op. Een snelle aanval over links werd diagonaal afgerond door Van der Zanden die met zijn harde inzet Van Butselaar geen enkele kans gaf 1-0. Baronie bleek even aangeslagen door die snelle tegenvaller. Pal na de openingsgoal moet Van Butselaar redding brengen op een inzet van De Meij waarna even later een vrije trap van Van den Nieuwenhof via de bovenkant van de laat over vliegt. De groenwitten weten zich echter terug in de wedstrijd te knokken. Mohammad brengt De Graauw in stelling waarna Blauw Geeldoelman Zielschot diens inzet maar ternauwernood kan pareren. Baronie dringt aan om de gelijkmaker te forceren maar krijgt bij een counter van de thuisclub weer eens het deksel op de neus. Van de Nieuwenhof weet Van der Zanden te bereiken die Van Butselaar opnieuw in de verre hoek kansloos laat 2-0. De wedstrijd lijkt daarmee beslist maar vlak voor tijd wordt het toch nog spannend als invaller Mejres via een Veghels been de bovenhoek vindt 2-1. Baronie gooit vervolgens alles in de strijd op jacht naar de gelijkmaker en gaat zelfs met doelman Van Butselaar in de aanval. Een stunt lijkt in de maak als De Graauw plotseling de vrije ruimte inloopt. Doelman Zielschot is echter net op tijd uit zijn heiligdom om alsnog een late gelijkmaker te voorkomen. Onmiddellijk daarna fluit de goed leidende arbiter Huizinga voor de laatste maal en is Baronie opnieuw een illusie armer.

Toeschouwers: 150

Scheidsrechter: Barry Huizinga-Teteringen

Ruststand: 0-0 Eindstand: 2-1

Cornerverhouding: 4-6