Baronie op zoek naar revanche maar vooral punten

Met vooral de vorige week prima eerste helft tegen VVSB nog in gedachten moet Baronie dit weekend op bezoek bij het Veghelse Blauw Geel ’38. Ondanks de nederlaag tegen het sterke VVSB toonde de ploeg van Van Galen en Siner dat er nog altijd voldoende kwaliteit, maar toch zeker ook strijdlust, aanwezig is om een omslag te kunnen bewerkstelligen. Indien Baronie die strijdlust iedere wedstrijd weet op te brengen dan kan het niet anders of er moeten punten gaan binnenkomen. Maar ook het geloof in eigen kunnen is daarbij een onmisbaar ingrediënt.

In de bekerwedstrijd tegen Blauw Geel liep het onlangs verkeerd af omdat in het laatste kwartier bij een 1-0 achterstand een Bredaas wanhoopsoffensief niet het gewenste resultaat opleverde en uiteindelijk tot een zeer geflatteerde 4-0 nederlaag leidde. De technische staf zal uit die wedstrijd ongetwijfeld lering hebben getrokken en zich zondag wapenen tegen de momenten waarbij het in die slotfase misging. De ploeg van trainer Niels van Casteren is na een matig begin inmiddels met 22 punten uit 12 wedstrijden opgeklommen naar een knappe vierde plaats op de ranglijst. Na vijf opeenvolgende overwinningen wist Gemert afgelopen zondag met een 1-1 gelijkspel een einde te maken aan die knappe reeks. Blauw Geel is echter nog altijd in de winning mood en zal tegen Baronie, mede gesterkt door de recente bekerzeges (ook Dongen werd met 2-0 uitgeschakeld), haar zegereeks weer op willen pakken.

Baronietrainer Martijn van Galen heeft er echter nog altijd voldoende vertrouwen in en waant zijn ploeg dan ook absoluut niet kansloos. Hij gaat met zijn ploeg ondanks alle tegenslag met frisse moed richting zondag en zeker nu hij weer kan beschikken over spelmaker en topscorer Noël de Graauw wiens schorsing erop zit. Het wordt eigenlijk eens tijd voor een beetje meewind.

De wedstrijd op het Prins Willem Alexander Sportpark in Veghel staat zondagmiddag onder leiding van arbiter Barry Huizinga uit Teteringen. Aanvang: 14:00 uur