Baronie moet tegen VVSB weer tanden laten zien

Na 7 achtereenvolgende nederlagen wordt het tijd dat de Baronnen zich gaan herpakken. Na een weekje zonder competitieverplichtingen heeft de technische staf de gelegenheid te baat genomen om alle nederlagen eens grondig te analyseren. Natuurlijk waren er ongelukkige en onverdiende nederlagen zoals tegen Oss’20, Hercules, OJC Rosmalen en vooral ADO’20 en UDI’19. Maar de wijze waarop van Quick en recentelijk bij TOGB werd verloren was Baronie onwaardig. Daarom wordt het absoluut noodzakelijk om de zaken eens anders aan te gaan pakken om die neerwaartse spiraal zo snel mogelijk te doorbreken. Om het aangetaste zelfvertrouwen weer op te vijzelen is vooral een overwinning dringend noodzakelijk en om te beginnen zaterdagavond tegen de eerstvolgende tegenstander VVSB.

Het in het seizoen 2018-2019 uit de Tweede Divisie gedegradeerde VVSB heeft zich inmiddels opgewerkt naar een gedeelde tweede plaats op de ranglijst al is dat op ruime afstand van koploper ADO’20. Afgelopen week won de ploeg van trainer Wilfred van Leeuwen op eigen veld met ruime 5-2 cijfers van Gemert. De Noordwijkerhouters weten het doel trouwens toch makkelijk te vinden. In 11 wedstrijden scoorden ze al 26 keer waarvan aanvaller Leroy George (ex-FC Utrecht en NEC) er liefst 10 voor zijn rekening nam. Wil de Bredase defensie dat gevaar kunnen beteugelen dan zal het beter voor de dag moeten komen dan bij TOGB. De focus zal dan vanaf de allereerste seconde aanwezig moeten zijn. De vraag is dan ook of de groenwitten in staat zijn om zich in de wedstrijd vast te bijten en te laten zien dat er nog altijd genoeg voetballend vermogen aanwezig is om een wedstrijd naar zich toe te trekken. Dat wordt alleszins een zware maar geen onmogelijke opgave.

Trainer Martijn van Galen verwacht in ieder geval een strijdvaardig Baronie dat er alles aan zal doen om het dubbeltje deze keer eens de goede kant uit te doen vallen. De ploeg zal dat echter wel moeten doen zonder regisseur Noël de Graauw die na het aantekenen van beroep geen 4 maar 2 wedstrijden schorsing heeft gekregen. Dat betekent dat hij na OJC Rosmalen nu ook tegen VVSB verstek zal moeten laten gaan. Aart Veldhof is inmiddels hersteld van zijn tegen OJC opgelopen blessure en daarmee weer inzetbaar. Met de luidruchtige steun van de groenwitte aanhang kan het dan een interessant en spannend duel worden.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zaterdagavond onder leiding van arbiter Luc Tissingh uit Eindhoven. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Marck Fieret en Luuk van der Brugge. Aanvang: 20:00 uur