Baronie blijft strijden voor de ommekeer

Na een succesvolle competitiestart is Baronie inmiddels afgedaald naar de onderste regionen van de Derde Divisie. Met zes nederlagen op rij is dat een logische maar wrange constatering. Toch is er niemand die wil geloven dat die teleurstellende reeks niet gestopt kan worden. Nog maar heel kort geleden moest de ontastbaar lijkende koploper ADO’20 nog ondervinden dat de selectie van Martijn van Galen en Sedat Siner meer dan voldoende kwaliteit bezit om zich in de Derde Divisie te kunnen handhaven. Dat moet dan ook het uitgangspunt zijn om in de eigen kwaliteiten te blijven geloven. Dat dit niet eenvoudig is bleek afgelopen zondag tegen OJC Rosmalen. De lat stond tot twee keer toe de openingstreffer voor Baronie in de weg waarna een ongelukkige klutsbal de tegenpartij op weg hielp naar de overwinning. Met een heel klein beetje geluk had de ploeg niettemin nog een gelijkspel kunnen bereiken, maar voor geluk komt men de laatste tijd niet in aanmerking lijkt het wel. Het is echter niet reëel om alles maar aan een gebrek aan geluk te wijten.

Tegen middenmoter TOGB zullen de groenwitten opnieuw de juiste mentaliteit moeten tonen om het geluk deze keer eens zelf af te dwingen. Dat kan echter alleen als je echt volledig in jezelf blijft geloven. De kampioen van de Hoofdklasse A van vorig seizoen staat met 13 punten uit negen wedstrijden op een keurige tiende positie op de ranglijst en heeft ook nog een wedstrijd minder gespeeld. Afgelopen zondag won de ploeg van trainer Mark Schuur met 1-2 bij Gemert. Met de 18-jarige linker aanvaller Anthony Slierendrecht beschikt men over een opvallende speler die dit seizoen al vier keer het net liet bollen. Ook zijn medeaanvaller Youri de Winter was dit seizoen al vier keer doeltreffend.

De technische staf kan tegen TOGB in ieder geval niet beschikken over de geblesseerde Aart Veldhof. Over het meespelen van Noël de Graauw is het afwachten hoe het beroep tegen zijn schorsing afloopt. Voorts is de beschikbaarheid van Timo Townsend, Aurelio van Gool (beiden herstellend en al weer getraind) en Mark Schuit (ziek) nog een vraagteken.

De wedstrijd op Sportpark Het Hoge Land in Berkel en Rodenrijs staat onder leiding van arbiter Mitchel Krop uit Heerhugowaard. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Delano Kusters en Demian van Grieken. Aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.