Baronie opnieuw onnodig onderuit

Het wordt inmiddels een repeterend en mogelijk ook ongeloofwaardig verhaal. De kwaliteiten zijn aanwezig, maar de uitvoering laat te vaak te wensen over. Ook vanmiddag ging Baronie voortvarend van start en bleek het vooral in de eerste helft te domineren over een tegenstander van wie vooral gewonnen moest worden. Na amper 2 minuten was het De Graauw die OJC-doelman Van Gerwen iets te ver voor zijn heiligdom zag staan en er vanaf zeker 30 meter een bekeken lob losliet. Maar zoals het in een slechte film vaak gaat was die sublieme ingeving van de Bredase spelmaker geen begin van een Bredaas succes beschoren. Diens inzet op de onderkant van de lat was typerend voor de fase waarin de thuisclub inmiddels is komen te verkeren. Amper enkele minuten na deze bliksemstart leek de thuisclub alsnog op voorsprong te komen. Een fraaie steekbal van Moukouh op de scherp staande Mejres miste het doel op diens fluwelen inzet echter op centimeters. Baronie speelde in die fase in een dermate hoog tempo dat OJC alle zeilen moest bijzetten. Na die sterke beginfase van de thuisclub werden de bezoekers langzamerhand toch dreigender. Zo was Knuiman dicht bij een treffer toen hij even aan de aandacht van Bredase defensie wist te ontsnappen. Niettemin domineerde Baronie en had het opnieuw pech toen Kankam zijn kopbal uit een corner van De Graauw op de lat zag eindigen. Daarna volgde een periode waarin beide ploegen duidelijk naar openingen op zoek waren zodat er amper opmerkelijke momenten waren te noteren. In de slotfase van de eerste helft kreeg de thuisclub toch weer enigszins de overhand. Dat resulteerde in een goede kans voor Moukouh die de bal echter niet vol wist te raken en een venijnig schot van Zimmerman voorlangs. Op slag van rust waren de bezoekers echter ook knap gevaarlijk toen bij een voorzet van Aharchaou niemand was meegekomen om de bal binnen te lopen.

Na rust gebeurde er heel lang amper iets opwindends. Twee ploegen waren op zoek naar openingen die maar niet gevonden konden worden. OJC-invaller Hassan bracht echter nieuw leven in de brouwerij. Met zijn snelheid was hij een voortdurende plaag voor de Bredase defensie en was er voortdurende dreiging. Maar ook Baronie liet zich niet helemaal onbetuigd en was De Graauw na een fraaie 1-2 met Umar dicht bij de openingstreffer. Het geluk viel even later toch weer de andere kant op. Na een ongelukkige klutsbal viel de bal onverwacht voor de voeten van Knuiman die via de hand van Van Butselaar voor 0-1 kon zorgen. Baronie was na het zoveelste onfortuin duidelijk aangeslagen maar nam daarna alle risico’s die nodig werden geacht om weer op gelijke hoogte te komen. Die weliswaar begrijpelijke tactiek resulteerde in meer ruimte voor OJC dat ook dankbaar profiteerde. Niet uit een counter maar vanuit een afgedwongen corner die door Lieuwen feilloos werd ingekopt 0-2. Baronie leek definitief het hoofd in de schoot te leggen maar richtte zich enkele minuten later alsnog op toen een voorzet van Sander Wirix door invaller Tjien-Fooh bij de tweede paal werd binnen geknikt 1-2. Nog geen twee minuten later leek de sensatie compleet. Na een fraaie 1-2 combinatie tussen Mohammad en Sander Wirix leek Mejres de bal van dichtbij binnen te kunnen lopen. Helaas voor alles wat Baronie was kwam Mejres verkeerd uit met zijn passen om doeltreffend te kunnen zijn. Toen Baroniedoelman Van Butselaar vervolgens in zijn haast Umar in de problemen bracht was het opnieuw Knuiman die aan alle onzekerheid een einde bracht om de wedstrijd definitief te beslissen 1-3. Opnieuw een op het oog onverdiend en tegenvallend resultaat waarvan de oorzaak nu langzamerhand toch echt in eigen boezem dient te worden gezocht.

Toeschouwers: 250
Scheidsrechter: Lars van Leeuwen
Ruststand: 0-0 Eindstand: 1-3
Cornerverhouding: 5-7