Het wordt hoog tijd voor een overwinning

Na de onterechte nederlaag bij koploper ADO’20 gaat het vizier woensdagavond op het Udense Udi’19. Ook de ploeg van trainer Lodewijk de Kruif verkeert net als Baronie in zwaar weer. Met 5 punten uit acht wedstrijden staat Udi’19 zelfs nog twee plaatsen onder Baronie in de gevarenzone. Voor beide teams hangt er daarom veel vanaf en zal alles erop gericht zijn om de volle winst te behalen. Udi’19 en Baronie zijn goede bekenden van elkaar uit het vorige seizoen in de Hoofdklasse en hielden elkaar zowel thuis als uit met 2-2 en 1-1 in evenwicht. Na het goede spel tegen Hercules en ADO’20 is de groenwitte hoop erop gevestigd dat dit nu een keer in punten kan worden uitgedrukt. Vanmorgen kwam echter het bericht dat spelmaker De Graauw na zijn rode kaart van afgelopen zondag voor liefst 4 wedstrijden is geschorst. Een onevenredig lange schorsing voor een vergrijp dat door de scheidsrechter na afloop zelfs nog als licht werd afgedaan. De verwachting is dan ook dat tegen deze (te) zware straf beroep zal worden aangetekend bij de tuchtcommissie van de KNVB. Maar een ongeluk komt zelden alleen, want het meespelen van Veldhof, Townsend en de zieke Vermeulen lijkt ook nog eens hoogst onzeker. Trainer Martijn van Galen is dan ook niet te benijden en zal flink moeten puzzelen met zijn opstelling tegen een opportunistisch spelende tegenstander die veelvuldig de lange bal hanteert. Het zal morgenavond hoe dan ook een zware strijd worden in Uden waarbij de belangen voor beide ploegen groot zijn.
De wedstrijd op Sportpark Parkzicht in Uden staat onder leiding van arbiter Marijn Pijnenburg uit Udenhout. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Gijs van Mun en Brett van Ool. Aanvang van de wedstrijd is 20.00 uur.