Neem je eigen bidon mee!

De plasticsoep in oceanen en zeeën is een wereldwijd probleem. Het is slecht voor onze planeet en onze gezondheid. Samen kunnen we dit aanpakken en echt het verschil maken. Ook jij kunt met kleine veranderingen al veel doen. Bijvoorbeeld door je eigen bidon mee te nemen en daarmee het wegwerp (plastic) bekertje niet meer te gebruiken!

VV Baronie vindt duurzaamheid belangrijk en de club zet zich graag in om de plasticafvalberg te verminderen. Daarom is besloten om vanaf 1 november 2022 geen (plastic) wegwerpbekers meer in de rust, voor alle jeugd, te gebruiken. Een eerste stap naar een wegwerp plasticvrije club! Eigen spelers en tegenpartij nemen voortaan een eigen bidon of drinkbeker mee.

Vanaf 1 januari 2023 schenken we geen ranja meer aan eigen spelers en bezoekers. Je kunt je bidon vullen bij het nieuwe watertappunt bij de kleedkamers op het middenterrein. Net zo lekker, gezonder en veel beter voor het milieu. Als we dit met z’n allen doen, besparen we alleen al bij VV Baronie meer dan 48.000 bekers per jaar en in heel Nederland maar liefst 60.000.000 bekertjes.

Doe mee! Stop met (plastic) wegwerpbekers.

Hoe nu verder?

We gaan dit seizoen kijken hoe we de kantine en de koffiekeet kunnen verduurzamen. Daarover later meer.

Heb je vragen of heb je zelf ideeën om de club verder op weg te helpen naar een wegwerp plasticvrije club? Stuur ons een berichtje!

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking!

Met vriendelijke groet mede namens Replace Now,

Het bestuur VV Baronie