Baronie op bezoek bij koploper ADO’20

Komende zondag wacht Baronie een ware uitdaging wanneer het de strijd aanbindt met de tot nog toe ongenaakbare koploper ADO’20 uit Heemskerk. De ploeg van trainer Roy van der Mije kent een ongekende competitiestart waarin het slechts gelijkspeelde bij OJC Rosmalen. Alle overige wedstrijden werden gewonnen terwijl men ook voor de KNVB-beker succesvol was met zeges op VVOG en VVSB. De Heemskerkers spelen met veel energie en weten het doel gemakkelijk te vinden. Typerend is daarbij dat de 21 tot nog toe gemaakte goals door 8 verschillende spelers tot stand zijn gekomen. Afgelopen zondag werd Gemert in eigen huis met liefst 6-1 opgerold. Baronie kan dus de borst natmaken zeker omdat de groenwitten de laatste weken nou niet bepaald in een goede flow zitten. Tegen Hercules werd afgelopen zondag de huid weliswaar duur verkocht maar de doelpunten werden te gemakkelijk weggegeven terwijl aanvallend de scherpte voor het vijandelijke doel ontbrak. Inmiddels is wel duidelijk geworden dat Baronie heel erg moet wennen aan het hogere niveau. Zowel op technisch, tactisch als fysiek vlak wordt er in de Derde Divisie meer van de spelers gevraagd als vorig seizoen in de Hoofdklasse. Momenten van verslapping en fouten worden vaak direct afgestraft wat betekent dat de focus gedurende de volle 90 minuten behouden dient te blijven. Dat Baronie over genoeg kwaliteit beschikt voor dit niveau is al eerder in deze nog prille competitie gebleken. Slechts tegen Quick en in de slotfase van het bekerduel met Blauw Geel ’38 ging het faliekant mis. De knop zal dan ook om moeten om dit soort momenten te voorkomen. Een wedstrijd tegen de koploper lijkt echter een uitgelezen moment, want tegen ADO’20 hebben de groenwitten niets te verliezen en kan er vrijuit worden gespeeld. Zeker indien men de eerste helft van afgelopen week tegen Hercules als uitgangspunt neemt dan hoeft Baronie tegen geen enkele tegenstander in deze Derde Divisie op te kijken. De equipe van Van Galen en Siner is daarom tegen ADO”20 absoluut niet kansloos, maar dat een zware dobber wacht staat als een paal boven water.
De wedstrijd op Sportpark De Vlotter in Heemskerk staat onder leiding van arbiter Johan Jensch uit Amsterdam. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Theo Beemsterboer en Iwan Larijn. Aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.