Baronie kan zich geen nieuwe nederlaag permitteren

Na de prima competitiestart moet Baronie oppassen niet in een neerwaartse spiraal terecht te komen. Werd de nederlaag tegen Quick aanvankelijk nog als incident beschouwd dan wordt het voor spelers en staf na de wedstrijden tegen Groene Ster en woensdag voor de beker tegen Blauw Geel ’38, toch wel tijd om de zaken eens goed op een rijtje te krijgen. Met het Utrechtse Hercules als de komende tegenstander wordt het namelijk ook weer slecht kersen eten. Het team van trainer René van der Kooij miste vorig seizoen op een haar na promotie naar de Tweede Divisie en staat ook nu weer op een keurige vijfde plaats op de ranglijst. Bovendien deden de Utrechters het deze week beduidend beter in het bekertoernooi dan Baronie. Excelsior Maasluis uit de Tweede Divisie werd thuis met 2-1 teruggewezen zodat de ploeg komende vrijdagavond mee mag loten in het hoofdtoernooi van de TOTO KNVB Beker.

Over de pijnlijke bekernederlaag steekt Baronietrainer Martijn van Galen de hand in eigen boezem en dat siert hem. Hij stelt dat hij op een ongelukkig moment wisselde terwijl zijn ploeg grip had op de wedstrijd. Die ingreep pakte faliekant uit, want enkele minuten na die wissels counterde Blauw Geel naar de 2-0 waarmee de wedstrijd meteen gespeeld was. De komende wedstrijden gaan dan ook cruciaal worden, want hoe gaat de ploeg om met de recente teleurstellingen. Hercules is zondag ongetwijfeld de grote favoriet, maar indien Baronie 100% gefocust is hoeft het absoluut niet kansloos te zijn. Dan is het natuurlijk wel zaak dat er geen onnodige fouten meer worden gemaakt, want die worden op dit niveau onmiddellijk afgestraft. Tegenslagen zijn er om overwonnen te worden en daarom zullen de Baronnen de vechtlust moeten tonen die daarvoor nodig is. Kortom ingrediënten genoeg voor een spannende en interessante krachtmeting.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat onder leiding van arbiter Stijn van Zuilichem uit Bladel. Aanvang van de wedstrijd is 14.00 uur.