Baronie laat zich uit bekertoernooi counteren

Voor de derde achtereenvolgende wedstrijd moest Baronie een gevoelige nederlaag incasseren. Na 2 competitienederlagen werd de ploeg ditmaal met 4-0 uit het KNVB-bekertoernooi gekegeld waarnaar het zo had uitgekeken. Die uitslag was weliswaar behoorlijk geflatteerd, omdat het geen recht deed aan het wedstrijdbeeld, maar kwam daarom niet minder hard aan. Baronie begon goed aan de wedstrijd door meteen het initiatief te nemen maar schoot zich binnen 5 minuten in eigen voet. Een foutieve inspeelpass van Townsend leek door dezelfde speler alsnog hersteld te worden maar scheidsrechter Sturm oordeelde dat dit op niet reglementaire wijze gebeurde. De bij de tweede paal indraaiende vrije trap werd vervolgens door Hurkmans in de bovenhoek gekopt 1-0. Een identieke goal zoals afgelopen zondag tegen Groene Ster waarvan de Bredase defensie (zonder de geblesseerde Vermeulen) dus kennelijk niet heeft geleerd. Daarmee liep de ploeg meteen achter de feiten aan en speelde het de dankbare thuisclub volop in de kaart. Baronie had weliswaar een veldoverwicht maar moest wel steeds alert zijn op de snelle Veghelse tegenstoten via Haeve en De Meij, terwijl het zelf amper iets creëerde. Slechts Sander Wirix zag zijn vlammende schot door verdediger Voets met het hoofd tot corner worden verwerkt.

Ook na rust begon Baronie weer goed en was De Graauw na een voorzet van Umar dicht bij de gelijkmaker. De thuisclub beperkte zich nog altijd tot de counter en invaller-doelman Jacobs (voor de zieke Michel van Butselaar) moest redding brengen op een venijnig schot van Van den Nieuwenhof. Een vrije trap van De Graauw vloog rakelings over de kruising en de gelijkmaker leek nog slechts een kwestie van tijd. Er volgde een regen van Bredase corners waarbij hectische taferelen zich voor het Veghelse doel afspeelden, maar een Bredase treffer wilde maar niet vallen. Luttele minuten nadat Baronie-trainer Van Galen met Zimmerman en Tommy van Butselaar twee extra aanvallers in had gebracht om de gelijkmaker te forceren sloeg het noodlot echter hard toe. Nadat Van den Nieuwenhof en Boonstoppel bij een counter eerst nog op Baronie-doelman Jacobs waren gestuit bracht een volgende counter wel resultaat. De razendsnelle invaller Nasser benutte de ruimte achter de Bredase verdediging en legde knap terug op de instormende Loermans die de bal vervolgens diagonaal en onbereikbaar voor Jacobs tot doelpunt promoveerde 2-0. Het bleek de genadeslag voor de gedesillusioneerde groenwitten die vervolgens lijdzaam toezagen hoe Van der Zanden en Van den Nieuwenhof de score uiteindelijk naar 4-0 tilden. Geflatteerd of niet maar het zal voor de trainers Van Galen en Siner een hele toer worden om hun spelers voor komende zondag weer op het juiste spoor te krijgen voor de competitiewedstrijd tegen Hercules.

Scheidsrechter: Rick Sturm – Oostkapelle
Toeschouwers: 200
Scoreverloop: 6. Ymanuel Hurkmans 1-0, 74. Lars Loermans 2-0, 81. Koen van der Zanden 3-0, 88. Ben van den Nieuwenhof 4-0
Cornerverhouding: 1 – 11