Dode spelmomenten Groene Ster beslissend

Op het door de regen lastig bespeelbare kunstgras van Sportpark Pronsenbroek maakten Groene Ster en Baronie er een levendige en aantrekkelijke wedstrijd van. De thuisclub was er alles aangelegen om het schamele puntentotaal van 2 op te vijzelen, terwijl de bezoekers op zoek waren naar revanche voor de zeperd tegen Quick. Groene Ster kwam het best uit de startblokken met waarschuwingsschoten van Dekkers en Ahidar die echter nog de juiste richting misten. Nadat Zimmerman na een fraaie combinatie tussen Mohammad en Umar het doel op een haar na had gemist kwam Baronie even later alsnog op voorsprong. Een corner van Mohammad werd door Kankam bij de tweede paal keurig ingekopt 0-1. Lang konden de groenwitten echter niet genieten van de voorsprong. Een indraaiende vrije trap van Ahidar werd door de meegekomen verdediger Petit met het hoofd achter Van Butselaar gewerkt 1-1. Nauwelijks vijf minuten later keek Baronie zelfs tegen een achterstand aan. Een corner van Ahidar werd onvoldoende door de Bredase defensie weggewerkt. Zwartjes raakte even buiten het strafschopgebied de bal aanvankelijk volkomen verkeerd waarna hij de bal met een wanhopige punter alsnog via de onderkant van de lat in het doel wist te werken 2-1. Een uiterst gelukkige treffer die op dat moment niet helemaal recht deed aan de veldverhoudingen. Vlak voor rust leek Baronie op weg naar de verdiende gelijkmaker. Mohammad gaf een panklare voorzet op de instormende Umar die volkomen vrij de bal voor het inknikken had maar het vizier te hoog had ingesteld.

Na rust gebeurde er aanvankelijk weinig opwindends. Een hard schot van Ahidar vloog over het Bredase doel terwijl aan de andere kant een schot van Mohammad werd gesmoord door een Limburgse verdediger. Baronietrainer Van Galen probeerde met de inbreng van middenvelder De Graauw voor verdediger Townsend wat meer lijn in het Bredase spel te brengen maar een echte vuist konden de Baronnen maar niet maken. De thuisclub had duidelijk het beste van het spel en dat leidde een kwartier voor tijd tot de beslissende derde treffer. Een inzet van invaller Elalji werd eerst nog door Van Butselaar gepareerd waarna de rebound een prooi werd voor invaller Hupperts (ex-AZ en Roda JC) die precies 34 seconden in het veld stond 3-1. Baronie probeerde het nog wel door achterin 1 op 1 te gaan spelen maar de overtuiging ontbrak. Een schot van De Graauw miste voldoende kracht om de Limburgse doelman Voss echt in verlegenheid te brengen. Groene Ster was zelfs dicht bij een vierde treffer maar Van Butselaar redde fraai met de voet bij een inzet van Simons terwijl Elalji bij een snelle counter hopeloos faalde. In blessuretijd leek Mohammad nog voor de aansluitingstreffer te zorgen nadat hij zich fraai had vrijgemaakt, maar via een voet van een Limburgse verdediger leverde dat slechts een corner op. Daarmee was de wedstrijd gespeeld en leed Baronie voor de tweede achtereenvolgende keer een verdiende nederlaag tegen een betere tegenstander. Tegen een ploeg die absoluut te laag staat op de ranglijst is dat echter beslist geen schande.

Scheidsrechter: Barry Huizinga – Teteringen
Toeschouwers: 200
Scoreverloop: 19. Jamie Kankam 0-1, 24. Dennis Petit 1-1, 29. Dylan Zwartjes 2 -1, 74. Guus Hupperts 3-1
Cornerverhouding: 2-4