Baronie vol met revanchegevoelens naar Groene Ster

Het was afgelopen zondag echt schrikken geblazen voor iedereen die Baronie een goed hart toedraagt. Want wie had na die prima competitiestart van de Baronnen nu gerekend op een vernederende 4-0 nederlaag?! Vernederend omdat de thuisclub bij tijd en wijle werd weggespeeld en geen schim meer van zichzelf bleek te zijn. Hiermee is wel klip en klaar geworden dat een mindere dag op dit niveau meteen genadeloos wordt afgestraft.

Met Groene Ster treft Baronie een tegenstander die net als Quick niet al te best uit de startblokken is gekomen. De ploeg van trainer Maurice Verbunt staat met slechts 2 punten uit 5 wedstrijden op een teleurstellende zestiende plaats en staat daarmee veel te laag voor de aanwezige kwaliteiten. Na de recente kansloze nederlaag tegen Quick zal Groene Ster ongetwijfeld kansen ruiken om voor eigen publiek de eerste overwinning binnen te halen. Gesterkt door het puike gelijkspel bij het ambitieuze VVSB mag Baronie een tegenstander verwachten die alle registers zal opentrekken om de weg omhoog in te slaan. De Limburgers beschikken over een degelijk elftal dat Baronie met gevarieerd combinatievoetbal zal bestrijden. Met spelers als verdediger Dylan Zwartjes en de aanvallers Amin Elalji en Guus Hupperts (ex-Roda JC en AZ) zit er in ieder geval veel routine en kwaliteit in het team.

Baronie staat zondag voor de zware taak om deze uiterst gemotiveerde tegenstander van zich af te houden. Dan zal ook blijken welke wonden het debacle tegen Quick heeft geslagen of dat de ploeg in staat is om zich weer op te richten en te tonen dat die nederlaag slechts een incident is geweest. De overwinningen tegen HSC’21 en JOS/Watergraafsmeer hebben aangetoond dat de Baronnen tot veel in staat zijn en met de juiste instelling opnieuw een goed resultaat kunnen wegzetten. Dan is het wel zaak dat alle neuzen weer dezelfde kant opstaan en ouderwetse vechtlust weer de boventoon gaat voeren.

De wedstrijd op Sportpark Pronsenbroek in Heerlen staat onder leiding van arbiter Marijn Pijnenburg. Hij wordt daarbij ondersteund door zijn assistenten Ekrem Senal en Wesley Veldman. Aanvang van de wedstrijd is 14.30 uur.